(C) Pressence Public Relations
112 punktów do planu zarządzania kryzysem [pdf, 1,5 MB]


 

Zaprenumeruj "Pressence Newsletter" - miesięcznik o public relations
 
 
Media Gapa - blog o relacjach z mediami, komunikacji kryzysowej i pisaniu informacji prasowych
 
EsPResso Quiz - Krótki, ale wcale nie taki łatwy quiz PR
Szkolenia medialne Szkolenia medialne


Wiesz jak rozmawiać z reporterem? Gdzie patrzeć? Jak się ubrać? Co robić z rękami?

Czy pracownicy wiedzą jak się zachować kiedy zadzwoni reporter? Co będzie jeśli ekipa telewizyjna zjawi się w firmie bez zapowiedzi lub zaskoczy Cię na parkingu przed domem? Potrafisz odpowiedzieć na najtrudniejsze pytania?

Każda branża potrzebuje lidera, który potrafi rozmawiać z mediami i opinią publiczną. Dzięki szkoleniu medialnemu pokazujesz w mediach to, co w Tobie najlepsze – bez naśladowania kogokolwiek.

Nasze szkolenia medialne są skuteczne, bo są realistyczne i prawdziwe – mają praktyczną i logiczną konstrukcję:

1. Treść: Powiedz to, co trzeba powiedzieć.

2. Forma i styl: Powiedz to dobrze – jasno, rzeczowo i przekonująco.

3. Kontrola: Powiedz wszystko, co trzeba powiedzieć, ale nic więcej.

Jeśli odpowiesz na nasze pytania na szkoleniu medialnym, dasz sobie radę z każdym pytaniem reportera w każdej sytuacji.

Oto 10 powodów dlaczego warto wziąć udział w naszym szkoleniu medialnym:

1. Nie rozumiesz jak działają media.

2. Chcesz się nauczyć mówić krótko, rzeczowo i przekonująco.

3. Nigdy nie rozmawiałeś z reporterem i nie wiesz czego możesz się spodziewać w pierwszym wywiadzie.

4. Rozmawiałeś z reporterem, ale nie jesteś zadowolony z efektu.

5. Chcesz wiedzieć dlaczego dobra odpowiedź na pytanie reportera ma trzy części.

6. Masz rewelacyjny produkt i nie wiesz jak o tym opowiedzieć całemu światu.

7. Nie podoba Ci się, że Twoja konkurencja częściej od Ciebie występuje w mediach.

8. Boisz się kontaktować z mediami w sytuacji kryzysowej.

9. Nie wiesz jak wykorzystać nowe media do lepszej komunikacji z pracownikami, mediami, partnerami biznesowymi i konsumentami.

10. Chcesz poprawić umiejętności prezentacji i wystąpień publicznych.

Pomożemy w każdej z tych sytuacji – i wielu innych. Nasz telefon: 77 441 40 14.





Najlepsi Klienci

Najlepsi Klienci szkoleń medialnych mają trzy wspólne cechy:

1. zależy im na otwartej i zaangażowanej komunikacji z mediami,

2. akceptują, że to, co mówią jest ważniejsze od tego, jak mówią,

3. wierzą, że prawda jest najciekawsza, choć nie zawsze najłatwiejsza.

Nasze szkolenia medialne pomagają lepiej komunikować się:

1. właścicielom firm,

2. kadrze kierowniczej w firmach, organizacjach i instytucjach,

3. liderom opinii,

4. politykom,

5. rzecznikom prasowym,

6. kandydatom na rzeczników prasowych,

7. ekspertom branżowym,

8. specjalistom ds. PR,

9. pracownikom administracji i samorządów,

10. innym osobom, które współpracują z mediami.

Prowadzimy także szkolenia medialne dla zarejestrowanych i aktywnych organizacji charytatywnych – za mniejsze pieniądze.





Na szkoleniach Pressence Public Relations tłumaczymy jak przygotować się do kontaktów z mediami i zachować się w zaskakujących sytuacjach. Uczymy jak mówić, żeby ludzie zapamiętali to, na czym Ci najbardziej zależy.

Doskonalimy umiejętności komunikacji i zwiększamy pewność siebie przed kamerą i mikrofonem. Trener koncentruje się na indywidualnym stylu każdej osoby, specyfice organizacji i otoczenia biznesowego.

W zależności od celów, potrzeb i budżetu oferujemy szkolenia medialne na trzech poziomach zaawansowania w czterech pakietach: platynowym, złotym, srebrnym i brązowym.

1. poziom podstawowy,

2. poziom średnio zaawansowany,

3. poziom zaawansowany.

Opis dodatkowych korzyści w czterech pakietach:

I. Pakiet platynowy

1. bezpłatne konsultacje po szkoleniu przez 180 dni na tematy ze szkolenia,

2. bezpłatny 4-godzinny warsztat medialny służący utrwaleniu wiedzy ze szkolenia – w siedzibie Klienta do 6 tygodni po szkoleniu (termin do uzgodnienia przed podpisaniem umowy),

3. bezterminowy i bezpłatny dostęp do naszej Bazy Wiedzy,

4. 20% rabatu na nasze kolejne szkolenie.

II. Pakiet złoty

1. bezpłatne konsultacje po szkoleniu przez 120 dni na tematy ze szkolenia,

2. bezterminowy i bezpłatny dostęp do naszej Bazy Wiedzy,

3. 15% rabatu na nasze kolejne szkolenie.

III. Pakiet srebrny

1. bezpłatne konsultacje po szkoleniu przez 90 dni na tematy ze szkolenia,

2. bezterminowy i bezpłatny dostęp do naszej Bazy Wiedzy,

3. 10% rabatu na nasze kolejne szkolenie.

IV. Pakiet brązowy

1. bezpłatne konsultacje po szkoleniu przez 60 dni na tematy ze szkolenia,

2. bezterminowy i bezpłatny dostęp do naszej Bazy Wiedzy.

W Bazie Wiedzy jest ponad 500 artykułów poradniczych o relacjach z mediami, komunikacji w sytuacji kryzysowej, mediach społecznościowych, prezentacjach i wystąpieniach publicznych.

Przykładowe zestawienie stu najlepszych artykułów o PR publikowanych w "Pressence Newsletter" znajdziesz tutaj.

W przypadku szkolenia medialnego poza siedzibą Klienta oferujemy też przerwy kawowe i lunch dla każdego uczestnika. Rabaty na kolejne szkolenie są ważne przez 12 miesięcy od pierwszego szkolenia.






Praktyka i teoria

Nie ma nic bardziej pożytecznego na szkoleniu medialnym od praktyki i nic bardziej wartościowego od teorii, która sprawdza się w życiu, na przykład w czasie gry komunikacyjnej.

Nasze szkolenia medialne są interaktywne. Symulacje na ćwiczeniach są wzięte prosto z życia i tak sugestywne, że uczestnicy czasem zapominają, że to tylko szkolenie!

To właśnie podczas symulacji uczestnicy przekonują się czy w obliczu realnego zagrożenia spocą im się dłonie i jak długo będą wahać się przed podjęciem ryzykownej decyzji. Takie ćwiczenia katalizują czasami daleko idące zmiany w nawet bardzo odpornych na sugestie pracownikach.





Program szkolenia

Nie ma dwóch identycznych Klientów, tak jak nie ma dwóch identycznych wywiadów. Kładziemy nacisk na wywiady w sytuacji kryzysowej z uwzględnieniem rodzaju mediów (prasa, radio, telewizja) i ich kategorii (media lokalne, krajowe, branżowe).

Przykładowy program szkolenia medialnego dla pracowników organizacji pozarządowej (cztery osoby)

9:00-10:30 – Sesja szkoleniowa (prezentacja, dyskusja, praca w grupie, gra komunikacyjna, analiza przypadku)

  • 5 praw rozmówcy reportera
  • 10 pytań do reportera przed wywiadem
  • 15 pytań jakie może zadać reporter prasowy i jak na nie odpowiedzieć

10:30-10:40 – Przerwa na kawę

10:40-12:10 – Sesja szkoleniowa (prezentacja, burza mózgów, dyskusja, praca w grupie)

  • Test: Czy potrafisz rozmawiać z reporterem przez telefon?
  • 7 medialnych porad przed występem w telewizji
  • 10 pułapek prawa prasowego

12:10-12:20 – Przerwa na kawę

12:20-13:50 – Sesja szkoleniowa (prezentacja, dyskusja, praca w grupie, gra komunikacyjna)

  • 7 porad jak zarządzać reputacją wśród blogerów
  • 8 reguł komunikacji kryzysowej w Internecie
  • 21 wskazówek jak się zachowywać w mediach społecznościowych

13:50-14:30 – Przerwa na obiad

14:30-15:30 – Sesja szkoleniowa

Ćwiczenia wypowiedzi przed kamerą i analiza (1. trzy elementy odpowiedzi na pytanie reportera, 2. kluczowe komunikaty, 3. odpowiedzi na "trudne" pytania)

15:30-15:45 – Jak przygotować się do wywiadu dla mediów w 15 minut

15:45-16:00 – Podsumowanie szkolenia

Program każdego szkolenia jest dopasowany do indywidualnych potrzeb.

Zobacz jak wygląda pierwsza strona naszej ankiety przed szkoleniem medialnym (pdf, 58 KB).





Ewaluacja szkolenia

Efektywność szkolenia oceniamy na czterech poziomach, korzystając z metody Donalda L. Kirkpatricka:

1. poziom reakcji – ocena satysfakcji uczestników tuż po szkoleniu.

2. poziom nauki – pomiar transferu wiedzy, umiejętności i postaw.

3. poziom zmiany zachowania – ocena zmian w sposobie pracy, wykorzystania wiedzy i nowych umiejętności.

4. poziom efektów – ocena tego w jakim stopniu szkolenie medialne pomaga osiągnąć biznesowe/operacyjne cele organizacji.

Ocena efektywności szkolenia na pierwszym poziomie (reakcja) i drugim poziomie (nauka) jest uwzględniona w cenie szkolenia.

Ze względu na metodykę ewaluacji (poziom zmiany zachowania – trzy miesiące po szkoleniu, poziom efektów – termin zależy od celów) wartościowa ocena efektywności szkolenia na pozostałych dwóch poziomach może wiązać się z dodatkowym kosztem zależnym o wielkości grupy, czasu analizy, dokładności badania i indywidualnych potrzeb.

Zobacz jak wygląda pierwsza strona naszej ankiety po szkoleniu medialnym (pdf, 670 KB).






Pytania i odpowiedzi

Fundamentem naszych szkoleń medialnych są odpowiedzi na pytania uczestników.

Oto pytania z ostatnich szkoleń i nasze odpowiedzi opublikowane w miesięczniku "Pressence Newsletter":

  1. Jak zbudować silną markę komercyjnego projektu deweloperskiego?
  2. Jak odróżnić specjalistę PR od konsultanta PR?
  3. Dlaczego analiza wideo na szkoleniu medialnym jest ważna?
  4. Co się zmieniło w relacjach z mediami?
  5. Jakie są plusy i minusy serwisów społecznościowych?
  6. Dlaczego warto zrobić video z firmowej imprezy?
  7. Co odróżnia dziennikarstwo od PR?
  8. Kryzys jest zagrożeniem czy okazją?
  9. Co sądzisz o etyce w public relations?
  10. Jak przygotować się do zarządzania kryzysem online?
  11. Co zrobić kiedy rzecznik prasowy powie coś głupiego?
  12. Kiedy nie reagować na krytykę w mediach?
  13. Jak sprawdzić czy potrafię zarządzać komunikacją kryzysową?
  14. Co robi ekspert zarządzania ryzykiem?
  15. O co zapytać eksperta komunikacji kryzysowej przed podpisaniem umowy?
  16. Jak opanować stres przed wywiadem w telewizji?
  17. Jak zwiększyć popularność firmowego video?
  18. Czy firmowe video jest drogie?
  19. Jak wykorzystać media społecznościowe w komunikacji kryzysowej?
  20. Jak wybrać najlepsze narzędzie do monitoringu treści online
  21. Czy PR może się obejść bez mediów społecznościowych?
  22. Jak zdobyć dzięki hashtagom nowych klientów?
  23. Jak mówić bez notatek?
  24. Jakie są Twoje ulubione filmy o PR i marketingu politycznym?
  25. Czym różni się blog od profilu w mediach społecznościowych?
  26. Jak namówić szefa na szkolenie medialne?
  27. Czy na koniec prezentacji mam podziękować publiczności?
  28. Jak chronić reputację szefa firmy?
  29. Co może zrobić specjalista PR w mediach społecznościowych?
  30. Jak wykorzystać zdjęcia w mediach społecznościowych?




Co mówią nasi Klienci

Oto pięć opinii Klientów o naszych szkoleniach medialnych:

1. "Dziękuję za mnóstwo praktycznych porad jak budować relacje z mediami. Teoria na najwyższym poziomie – blisko życia. Ćwiczenia przed kamerą pokazały jak ważna jest mowa ciała."

– Rzecznik prasowy w firmie informatycznej

2. "Jest tylko kilka rzeczy bardziej stresujących od wywiadu dla mediów na żywo. Szkolenie medialne pokazało, że nie ma się czego bać. Umiejętności ze szkolenia przydadzą się nie tylko w komunikacji z mediami, ale także w prezentacjach, wystąpieniach publicznych, negocjacjach i na zebraniach."

– Kierownik marketingu w firmie budowlanej

3. "Bardzo dobra organizacja szkolenia. Program idealnie dopasowany do naszych potrzeb. Skuteczne techniki przekazywania wiedzy. Dziękuję za przyjazną i konstruktywną ocenę wystąpień przed kamerą."

– Partner w kancelarii prawnej

4. "Dziękuję w imieniu całego zespołu za rewelacyjny program szkolenia kryzysowego. To było nasze najlepsze szkolenie w tym roku. Dziś jesteśmy dużo lepiej przygotowani do zarządzania komunikacją kryzysową."

– Prezes w spółce miejskiej

5. "Przeszedłem swój chrzest bojowy w środowy wieczór w wywiadzie po "Wiadomościach". Dzięki szkoleniu już w odpowiedzi na pierwsze pytanie przekazałem wszystkie najważniejsze informacje i powtórzyłem je na koniec. Chętnie polecę wasze szkolenia medialne znajomym."

– Polityk

Wszystkim naszym Klientom gwarantujemy poufność. To o czym rozmawiamy na szkoleniu medialnym zostaje tylko między nami – bez wyjątku i na zawsze.





Inwestycja w szkolenie medialne

Cieszy nas kiedy Klienci traktują szkolenia jak inwestycje umożliwiające obniżenie innych kosztów, na przykład koszt wprowadzenia na rynek nowego produktu lub usługi, zmiany strategii lub zarządzania sytuacją kryzysową.

Cena szkolenia zależy od terminu, miejsca, programu, liczby uczestników i pakietu dodatkowych usług. Nie zależy od wybranego poziomu (podstawowy, średnio zaawansowany czy zaawansowany).

Na przykład stawka za jedną osobę w grupie 6-osobowej wynosi 675 PLN netto w pakiecie platynowym i 495 PLN netto w pakiecie brązowym – jeżeli szkolenie odbywa się w siedzibie Klienta.

Respektujemy wszystkie przepisy upoważniające Klienta do zwolnienia z podatku VAT.


Zapraszamy do kontaktu i skorzystania z naszej oferty szkoleniowej. Nasz telefon: 77 441 40 14.

Więcej informacji o szczegółach naszej oferty wyślemy na życzenie. Nasz adres: biuro@pressence.com.pl.

PS. Lista odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania o naszych szkoleniach medialnych jest tutaj.



Jak Cię widzą, tak Cię piszą - Krótki audyt wizerunku |  Strona główna |  Newsletter |  Misja |  O Tobie |  O nas |  Nasza metoda |  Usługi |  Portfolio |  Warsztat |  Szkolenia |  Mam pytanie |  Czytelnia |  Lektury |  Chcesz PR? |  Twoje Info |  Jazda PRóbna |  Krótki kurs PR |  Test skuteczności rzecznika prasowego |  Test inteligencji kryzysowej |  Test skuteczności przekonywania |  Test jakości obsługi klienta |  Test jakości pracy agencji public relations |  Multicultural Quiz |  In English |  Kodeks etyki PR |  Linki |  Kontakt |  Mapa strony |  Polityka ochrony prywatności |  Zastrzeżenia prawne
Szkolenia PR |  Ekspert medialny |  112 PR |  Kryzys online |  Trener medialny |  Szkolenia medialne |  Rzecznik prasowy |  Pressentacje

Twitter Facebook Google+ LinkedIn Pinterest GoldenLine YouTube
2000-2016 © Pressence Public Relations - Wszelkie prawa zastrzeżone