(C) Pressence Public Relations
112 punktów do planu zarządzania kryzysem [pdf, 1,5 MB]


 

Zaprenumeruj "Pressence Newsletter" - miesięcznik o public relations
 
 
Media Gapa - blog o relacjach z mediami, komunikacji kryzysowej i pisaniu informacji prasowych
 
EsPResso Quiz - Krótki, ale wcale nie taki łatwy quiz PR
Szkolenia medialne Szkolenia medialne


Dzięki szkoleniu medialnemu pokazujesz w mediach to, co w Tobie najlepsze – bez naśladowania kogokolwiek.

Nasze szkolenia medialne są skuteczne, bo są realistyczne i prawdziwe – mają praktyczną i logiczną konstrukcję:

1. Treść: Powiedz to, co trzeba powiedzieć.

2. Forma i styl: Powiedz to dobrze – jasno, rzeczowo i przekonująco.

3. Kontrola: Powiedz wszystko, co trzeba powiedzieć, ale nic więcej.

Jeśli odpowiesz na nasze pytania na szkoleniu medialnym, dasz sobie radę z każdym pytaniem reportera w każdej sytuacji.

Oto 10 powodów dlaczego warto wziąć udział w naszym szkoleniu medialnym:

1. Nie rozumiesz jak działają media.

2. Chcesz się nauczyć mówić krótko, rzeczowo i przekonująco.

3. Nigdy nie rozmawiałeś z reporterem i nie wiesz czego możesz się spodziewać w pierwszym wywiadzie.

4. Rozmawiałeś z reporterem, ale nie jesteś zadowolony z efektu.

5. Chcesz wiedzieć dlaczego dobra odpowiedź na pytanie reportera ma trzy części.

6. Masz rewelacyjny produkt i nie wiesz jak o tym opowiedzieć całemu światu.

7. Nie podoba Ci się, że Twoja konkurencja częściej od Ciebie występuje w mediach.

8. Boisz się kontaktować z mediami w sytuacji kryzysowej.

9. Nie wiesz jak wykorzystać nowe media do lepszej komunikacji z pracownikami, mediami, partnerami biznesowymi i konsumentami.

10. Chcesz poprawić umiejętności prezentacji i wystąpień publicznych.

Pomożemy w każdej z tych sytuacji – i wielu innych. Nasz telefon: 77 441 40 14.





Szkolenia medialne to więcej niż nauka podawania ręki, siedzenia, uśmiechania się do kamery, mówienia i dobierania krawata do garnituru lub butów do garsonki.

Na szkoleniach Pressence Public Relations tłumaczymy jak przygotować się do kontaktów z mediami i zachować się w zaskakujących sytuacjach. Uczymy jak mówić, żeby ludzie zapamiętali to, na czym Ci najbardziej zależy.

Doskonalimy umiejętności komunikacji i zwiększamy pewność siebie przed kamerą i mikrofonem. Trener koncentruje się na indywidualnym stylu każdej osoby, specyfice organizacji i otoczenia biznesowego.

Nasze szkolenia medialne pomagają lepiej komunikować się:

1. właścicielom firm,

2. kadrze kierowniczej w firmach, organizacjach i instytucjach,

3. liderom opinii,

4. politykom,

5. rzecznikom prasowym,

6. kandydatom na rzeczników prasowych,

7. ekspertom branżowym,

8. specjalistom ds. PR,

9. pracownikom administracji i samorządów,

10. innym osobom, które współpracują z mediami.

Prowadzimy także szkolenia medialne dla zarejestrowanych i aktywnych organizacji charytatywnych – za mniejsze pieniądze.





W zależności od celów, potrzeb i budżetu oferujemy szkolenia medialne na trzech poziomach zaawansowania w czterech pakietach: platynowym, złotym, srebrnym i brązowym.

1. poziom podstawowy,

2. poziom średnio zaawansowany,

3. poziom zaawansowany.

Opis dodatkowych korzyści w czterech pakietach:

I. Pakiet platynowy

1. bezpłatne konsultacje po szkoleniu przez 180 dni na tematy ze szkolenia,

2. bezpłatny 4-godzinny warsztat medialny służący utrwaleniu wiedzy ze szkolenia – w siedzibie Klienta do 6 tygodni po szkoleniu (termin do uzgodnienia przed podpisaniem umowy),

3. bezterminowy i bezpłatny dostęp do naszej Bazy Wiedzy,

4. 20% rabatu na nasze kolejne szkolenie.

II. Pakiet złoty

1. bezpłatne konsultacje po szkoleniu przez 120 dni na tematy ze szkolenia,

2. bezterminowy i bezpłatny dostęp do naszej Bazy Wiedzy,

3. 15% rabatu na nasze kolejne szkolenie.

III. Pakiet srebrny

1. bezpłatne konsultacje po szkoleniu przez 90 dni na tematy ze szkolenia,

2. bezterminowy i bezpłatny dostęp do naszej Bazy Wiedzy,

3. 10% rabatu na nasze kolejne szkolenie.

IV. Pakiet brązowy

1. bezpłatne konsultacje po szkoleniu przez 60 dni na tematy ze szkolenia,

2. bezterminowy i bezpłatny dostęp do naszej Bazy Wiedzy.

W Bazie Wiedzy jest ponad 500 artykułów poradniczych o relacjach z mediami, komunikacji w sytuacji kryzysowej, mediach społecznościowych, prezentacjach i wystąpieniach publicznych.

Przykładowe zestawienie stu najlepszych artykułów o PR publikowanych w "Pressence Newsletter" znajdziesz tutaj.

W przypadku szkolenia medialnego poza siedzibą Klienta oferujemy też przerwy kawowe i lunch dla każdego uczestnika. Rabaty na kolejne szkolenie ważne przez 12 miesięcy od dnia pierwszego szkolenia.






Opinie Klientów

"Formułę oraz sposób prowadzenia szkolenia oceniam bardzo wysoko. Dużym atutem prowadzonych zajęć było ciekawe i urozmaicone podejście do tematyki szkolenia, bazujące w głównej mierze na ćwiczeniach praktycznych. Szkolenie w znaczący sposób pomaga w kontaktach z dziennikarzami oraz umożliwia zrozumienie specyfiki funkcjonowania mediów."

– Robert Piotrowski, Biuro Strategii, Mazowiecki Operator Systemu Dystrybucyjnego Sp. z o.o., Warszawa

"Szkolenie przeprowadzono w sposób profesjonalny, zaś jego Program został bardzo dobrze dopasowany do potrzeb uczestników. Zajęcia były interesujące oraz urozmaicone dużą ilością ćwiczeń praktycznych, które umożliwiły Radnym przedstawienie analogicznych sytuacji w kontaktach interpersonalnych."

– Damian Cedro, Dyrektor Biura Sejmiku Województwa Opolskiego

"Szkolenie zdecydowanie ułatwiło mi codzienny kontakt z dziennikarzami oraz pozwoliło na szybkie znalezienie wyjścia z niezręcznych sytuacji. Przedstawione przez prowadzącego Bogusława Feliszka sposoby na kontrolowanie stresu oraz autoprezentację wykorzystuję do dziś. Cenne rady wypływające z doświadczenia dziennikarskiego procentują przy każdej rozmowie z przedstawicielami mediów."

– Monika Burdon, Rzecznik Prasowy, Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Warszawie





Praktyka i teoria

Nie ma nic bardziej pożytecznego na szkoleniu medialnym od praktyki i nic bardziej wartościowego od teorii, która sprawdza się w życiu, na przykład w czasie gry komunikacyjnej.

Nasze szkolenia medialne są interaktywne. Symulacje na ćwiczeniach są wzięte prosto z życia i tak sugestywne, że uczestnicy czasem zapominają, że to tylko szkolenie!

To właśnie podczas symulacji uczestnicy przekonują się czy w obliczu realnego zagrożenia spocą im się dłonie i jak długo będą wahać się przed podjęciem ryzykownej decyzji. Takie ćwiczenia katalizują czasami daleko idące zmiany w nawet bardzo odpornych na sugestie pracownikach.





Program szkolenia

Nie ma dwóch identycznych klientów, tak jak nie ma dwóch identycznych wywiadów. Kładziemy nacisk na wywiady w sytuacji kryzysowej z uwzględnieniem rodzaju mediów (prasa, radio, telewizja) i ich kategorii (media lokalne, krajowe, branżowe).

Przykładowy program szkolenia medialnego dla pracowników organizacji pozarządowej (cztery osoby)

9:00-10:30 – Sesja szkoleniowa (prezentacja, dyskusja, praca w grupie, gra komunikacyjna, analiza przypadku)

  • 5 praw rozmówcy reportera
  • 10 pytań do reportera przed wywiadem
  • 15 pytań jakie może zadać reporter prasowy i jak na nie odpowiedzieć

10:30-10:40 – Przerwa na kawę

10:40-12:10 – Sesja szkoleniowa (prezentacja, burza mózgów, dyskusja, praca w grupie)

  • Test: Czy potrafisz rozmawiać z reporterem przez telefon?
  • 7 medialnych porad przed występem w telewizji
  • 10 pułapek prawa prasowego

12:10-12:20 – Przerwa na kawę

12:20-13:50 – Sesja szkoleniowa (prezentacja, dyskusja, praca w grupie, gra komunikacyjna)

  • 7 porad jak zarządzać reputacją wśród blogerów
  • 8 reguł komunikacji kryzysowej w Internecie
  • 21 wskazówek jak się zachowywać w mediach społecznościowych

13:50-14:30 – Przerwa na obiad

14:30-15:30 – Sesja szkoleniowa

Ćwiczenia wypowiedzi przed kamerą i analiza (1. trzy elementy odpowiedzi na pytanie reportera, 2. kluczowe komunikaty, 3. odpowiedzi na "trudne" pytania)

15:30-15:45 – Jak przygotować się do wywiadu dla mediów w 15 minut

15:45-16:00 – Podsumowanie szkolenia

Program każdego szkolenia jest dopasowany do indywidualnych potrzeb.

Zobacz jak wygląda pierwsza strona naszej ankiety przed szkoleniem medialnym (pdf, 58 KB).






Pytania i odpowiedzi

Fundamentem naszych szkoleń medialnych są odpowiedzi na pytania uczestników.

Oto najczęściej ostatnio zadawane pytania i odpowiedzi opublikowane w miesięczniku "Pressence Newsletter":

1. Jak sprawdzić czy potrafię zarządzać komunikacją kryzysową?

2. Jak opanować stres przed wywiadem w telewizji?

3. Jak wybrać najlepsze narzędzie do monitoringu treści online?

4. Jakie są Twoje ulubione filmy o PR i marketingu politycznym?

5. Jak namówić szefa na szkolenie medialne?

6. Co może zrobić specjalista PR w mediach społecznościowych?

7. Jakie są korzyści z dobrych wystąpień publicznych?

8. Jak poprawić umiejętność słuchania w wywiadzie dla mediów?

9. Jak przygotować konferencję prasową w sytuacji kryzysowej?

10. Jak zbudować skuteczną strategię medialną?





Ewaluacja szkolenia

Efektywność szkolenia oceniamy na czterech poziomach, korzystając z metody Donalda L. Kirkpatricka:

1. poziom reakcji – ocena satysfakcji uczestników tuż po szkoleniu.

2. poziom nauki – pomiar transferu wiedzy, umiejętności i postaw.

3. poziom zmiany zachowania – ocena zmian w sposobie pracy, wykorzystania wiedzy i nowych umiejętności.

4. poziom efektów – ocena tego w jakim stopniu szkolenie medialne pomaga osiągnąć biznesowe/operacyjne cele organizacji.

Ocena efektywności szkolenia na pierwszym poziomie (reakcja) i drugim poziomie (nauka) jest uwzględniona w cenie szkolenia.

Ze względu na metodykę ewaluacji (poziom zmiany zachowania – trzy miesiące po szkoleniu, poziom efektów – termin zależy od celów) wartościowa ocena efektywności szkolenia na pozostałych dwóch poziomach może wiązać się z dodatkowym kosztem zależnym o wielkości grupy, czasu analizy, dokładności badania i indywidualnych potrzeb.

Zobacz jak wygląda pierwsza strona naszej ankiety po szkoleniu medialnym (pdf, 670 KB).





Opinie Klientów

"Interaktywny sposób prowadzenia szkolenia, ćwiczenia praktyczne oraz cenne rady wypływające z doświadczenia dziennikarskiego, procentują przy każdej rozmowie z przedstawicielami świata mediów. Można doskonale zrozumieć i wczuć się zarówno w rolę pytającego, jak i pytanego..."

– Emilia Tomalska, Rzecznik Prasowy, p.o. Pełnomocnik ds. Public Relations, Mazowiecki Operator Systemu Dystrybucyjnego Sp. z o.o., Warszawa

"Szkolenie przeprowadzone w formie wykładów i warsztatów zarówno pod względem merytorycznym, jak i organizacyjnym spełniło oczekiwania uczestników. Wszystkie usługi zrealizowane zostały z należytą starannością, w wyznaczonym terminie oraz zgodnie z oczekiwaniami. Z przyjemnością rekomenduję firmę Pressence jako dobrego i rzetelnego partnera."

– Wiesława Lipińska, Rzecznik Prasowy, Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie

"Szkolenie zostało przygotowane i przeprowadzone w sposób staranny, profesjonalny. Program uwzględniał specyfikę prowadzonej przez Spółkę działalności i zgodnie z oczekiwaniami i umową kładł nacisk na doskonalenie praktycznych umiejętności."

– Monika Tendaj-Bielawska, Wrocławskie Mieszkania Sp. z o.o.





Inwestycja w szkolenie medialne

Cieszy nas kiedy Klienci traktują szkolenia jak inwestycje umożliwiające obniżenie innych kosztów, na przykład koszt wprowadzenia na rynek nowego produktu lub usługi, zmiany strategii lub zarządzania sytuacją kryzysową.

Cena szkolenia zależy od terminu, miejsca, programu, liczby uczestników i pakietu dodatkowych usług. Nie zależy od wybranego poziomu (podstawowy, średnio zaawansowany czy zaawansowany).

Na przykład stawka za jedną osobę w grupie 6-osobowej wynosi 675 PLN netto w pakiecie platynowym i 495 PLN netto w pakiecie brązowym – jeżeli szkolenie odbywa się w siedzibie Klienta.

Respektujemy wszystkie przepisy upoważniające Klienta do zwolnienia z podatku VAT.


Zapraszamy do kontaktu i skorzystania z naszej oferty szkoleniowej. Nasz telefon: 77 441 40 14.

Więcej informacji o szczegółach naszej oferty wyślemy na życzenie. Nasz adres: biuro@pressence.com.pl.

PS. Listę odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania o naszych szkoleniach medialnych znajdziesz tutaj.



Jak Cię widzą, tak Cię piszą - Krótki audyt wizerunku |  Strona główna |  Newsletter |  Misja |  O Tobie |  O nas |  Nasza metoda |  Usługi |  Portfolio |  Warsztat |  Szkolenia |  Mam pytanie |  Czytelnia |  Lektury |  Chcesz PR? |  Twoje Info |  Jazda PRóbna |  Krótki kurs PR |  Test skuteczności rzecznika prasowego |  Test inteligencji kryzysowej |  Test skuteczności przekonywania |  Test jakości obsługi klienta |  Test jakości pracy agencji public relations |  Multicultural Quiz |  In English |  Kodeks etyki PR |  Linki |  Kontakt |  Mapa strony |  Polityka ochrony prywatności |  Zastrzeżenia prawne
Szkolenia PR |  Ekspert medialny |  112 PR |  Kryzys online |  Trener medialny |  Szkolenia medialne |  Rzecznik prasowy |  Pressentacje

Twitter Facebook Google+ LinkedIn Pinterest GoldenLine YouTube
2000-2016 © Pressence Public Relations - Wszelkie prawa zastrzeżone