(C) Pressence Public Relations
112 punktów do planu zarządzania kryzysem [pdf, 1,5 MB]


 

Zaprenumeruj "Pressence Newsletter" - miesięcznik o public relations
 
 
Media Gapa - blog o relacjach z mediami, komunikacji kryzysowej i pisaniu informacji prasowych
 
EsPResso Quiz - Krótki, ale wcale nie taki łatwy quiz PR
Szkolenia












Granica pomiędzy kryzysem i katastrofą
może być na końcu Twego języka.
- Bogusław Feliszek


Kryzys? Jaki kryzys? To nie szczęśliwy zbieg okoliczności pomaga wyjść z opresji obronną ręką. Organizacje, które mają stale aktualizowane plany komunikacji w kryzysie zauważyły, że szczęście jakimś *dziwnym* trafem wydaje się być po ich stronie.

Jeżeli Twój plan i trening komunikacji w kryzysie nie prowadzi do podobnej konkluzji, być może warto jeszcze raz przemyśleć jak przygotować się na najgorsze.

  • Chcesz otrzymać e-book antykryzysowy wypełniony poradami jak komunikować się z mediami w kryzysie?
  • Chcesz wziąć udział w symulacji kryzysowej za mniej niż 5,000 zł + 22% VAT?
  • Chcesz mieć plan komunikacji kryzysowej za mniej niż 10,000 zł + 22% VAT?




Zanim zaprosimy Ciebie na medialne szkolenie antykryzysowe "O rety, prasa dzwoni..." mamy kilka pytań.

  1. Czy Twoja organizacja przechodziła sytuację kryzysową?
  2. Czy Twoim zdaniem organizacja może kiedyś mieć do czynienia z kryzysem?
  3. Czy brałeś udział w rozwiązaniu kryzysu?
  4. Czy uczestnicząc w zarządzaniu kryzysem miałeś wrażenie, że efekty byłyby lepsze, gdyby wcześniej przygotowano plan zarządzania kryzysami?
  5. Czy zastanawiasz się dlaczego niektóre kryzysy pojawiają się i znikają, a inne przychodzą, rozszerzają się, wymykają się spod kontroli i zaczynają żyć własnym życiem?
  6. Czy Twoja organizacja jest podatna na kryzys?
  7. Czy poczułbyś się lepiej, gdybyś wiedział więcej o zarządzaniu kryzysem?
  8. Czy instynkt podpowiada Ci, że trzeba coś zrobić, aby zapobiec kryzysowi w organizacji lub ograniczyć jego zgubne skutki?
  9. Czy czujesz się czasem zagubiony, kiedy czytasz na ten temat lub słuchasz porad?
  10. Jeżeli zgadzasz się z tym, co czytasz na naszej firmowej witrynie WWW czy jesteś gotowy wprowadzić to niezwłocznie w życie?

Ile razy powiedziałeś TAK?

0 - 3 TAK - Twoja organizacja jest wyjątkowo dobrze przygotowana do poradzenia sobie z każdym kryzysem albo nie doceniasz grożącego niebezpieczeństwa.

4 - 6 TAK - Twoja organizacja w każdej chwili może stanąć oko w oko z kryzysem. Masz dużo szczęścia, jeżeli nic złego nie przytrafiło się do tej pory. Pamiętasz? Noe zaczął budować arkę kiedy nikt nie wierzył w potop.

7 - 10 TAK - Masz za sobą jeden lub kilka kryzysów i jeszcze więcej w przyszłości. W Twojej branży kryzys to codzienność, a my możemy Ci pomóc.





Zapraszamy serdecznie do udziału w medialnym szkoleniu antykryzysowym "O rety, prasa jedzie...".

Szkolenie dedykowane jest osobom, które zarządzają kryzysem czy im się to podoba czy nie, a w szczególności, które:

  1. kontaktują się z dziennikarzami nie tylko w kryzysie
  2. udzielają wywiadów w prasie, radiu, telewizji i Internecie nie tylko w kryzysie
  3. uważają, że mogą to robić lepiej nie tylko w kryzysie :-)

Jeśli jesteś prenumeratorem "Pressence Newsletter" zarejestrowanym w naszej bazie danych i nie jesteś pracownikiem lub współpracownikiem agencji public relations, z przyjemnością dajemy Ci na to szkolenie 50% rabatu.





1. "Jeśli odważą się o nas źle napisać, to przypomnimy im, ile płacimy za reklamy w ich szmatławcu." - były prezes firmy spożywczej

2. "Mój prawnik zapewniał mnie solennie, że sprawę wygramy zanim dowie się o tym prasa." - była posłanka

3. "Internet? A kto ma czas czytać jakieś złośliwe, kłamliwe, anonimowe komentarze na konsumenckich listach dyskusyjnych?" - były dyrektor fabryki mebli

Te słowa nigdy nie padły, ale dlaczego brzmią tak prawdziwie?





Cel szkolenia

Cel nadrzędny to wytworzenie i utrwalenie najważniejszej cechy w kontaktach z mediami w kryzysie:

- umiejętności dostosowania się do dziennikarza.

Naszym celem jest przygotowanie Ciebie do:





5 prostych sposobów wywołania kryzysu

  1. Lekceważ siłę jednego zdenerwowanego klienta z dostępem do komputera i Internetu.
  2. Przygotuj ważne procedury postępowania bez odpowiedniego przeszkolenia pracowników.
  3. W sytuacjach kryzysowych korzystaj wyłącznie z porad prawników.
  4. Pokaż brak przygotowania na reakcję w sytuacji utraty ważnego klienta, współpracownika lub dostawcy.
  5. Zatrudnij osobę na ważnym stanowisku spoza organizacji bez dokładnego sprawdzenia jej życiorysu zawodowego i prywatnego.




Wyróżnik szkolenia

Co jest szczególne w naszym medialnym szkoleniu antykryzysowym?

  1. Praktyczne dokształcanie korzystne dla osób z różnym doświadczeniem i zdolnościami.
  2. Wysoki transfer wiedzy i umiejętności.
  3. Szkolenie składa się z praktycznych ćwiczeń i wystąpień odnoszących się do realnych warunków pracy.

Szkolenie ma interaktywny charakter. Symulacje są wzięte prosto z życia i tak sugestywne, że uczestnicy czasem zapominają, że to tylko szkolenie!





5 prostych sposobów zapobiegania kryzysom

  1. Wprowadzaj w życie każdą ważną decyzję dotyczącą funkcjonowania organizacji po zasięgnięciu opinii co najmniej jednego doświadczonego praktyka public relations, który pomoże przewidzieć reakcje otoczenia wewnętrznego i zewnętrznego.
  2. Jeżeli masz odwagę... usiądź na chwilę i pomyśl, NAPRAWDĘ pomyśl jakie szkody może przynieść brak przygotowania na kryzys Twojej organizacji, ludziom, których zatrudniasz, ludziom, z którymi współpracujesz i Tobie osobiście. Pozwól wtedy Twojemu instynktowi - nie tylko doświadczeniu biznesowemu - podpowiedzieć Ci co i kiedy należy zrobić.
  3. Zadbaj o to, żeby co najmniej dwaj członkowie kadry zarządzającej byli dobrze zorientowani w tym, co można osiągnąć dzięki Internetowi.
  4. Kiedy jesteś krytykowany, powiedz - tak szczerze jak tylko możesz - "Być może masz rację." Uśmiechnij się i zmień temat.
  5. Kiedy wejdziesz w spór lub konflikt i poczujesz potrzebę wyjścia z opresji, zapytaj siebie, "Jak ważne jest to dla mnie?"




Efekty szkolenia

Po ukończeniu szkolenia będziesz wiedzieć:

  • jak opracować plan komunikacji kryzysowej,
  • jak efektywnie korzystać z planu komunikacji kryzysowej,
  • co zrobić w pierwszej godzinie kryzysu,
  • co zrobić w pierwszej dobie kryzysu,
  • jak skutecznie komunikować się z mediami,
  • jak skrócić czas trwania kryzysu,
  • jak ograniczyć straty wywołane kryzysem.




Na pewno jesteś gotowy na kryzys? Zrób krótki test:

Pytania:

  1. Czy organizacja ma *realistyczny* plan komunikacji w kryzysie?
  2. Czy przygotowałeś listę najgorszych rzeczy jakie mogą przytrafić się Twojej organizacji dzisiaj, jutro i pojutrze?
  3. Czy cokolwiek z planu komunikacji w kryzysie przyda się, kiedy nadejdą trudne chwile?
  4. Czy jasno zdefiniowałeś kryzysy ze względu na stopień zagrożenia (wypadek, nieszczęście, katastrofa, klęska żywiołowa)?
  5. Czy przygotowałeś alternatywne plany zarządzania kryzysem w zależności od stopnia i rodzaju zagrożenia?
  6. Czy przećwiczyłeś plan na sucho? Czy plan był testowany w ciągu ostatnich 12 miesięcy?
  7. Czy plan kryzysowy jest zatwierdzony przez najważniejszych udziałowców?
  8. Czy plan zarządzania kryzysem uwzględnia prawne implikacje wydarzeń, decyzji i działań?
  9. Czy opracowałeś pisemny zestaw instrukcji jak wprowadzić w życie plan komunikacji kryzysowej i czy sprawdziłeś czy są one zrozumiałe? Czy każdy członek zespołu kryzysowego ma natychmiastowy dostęp do kopii planu?
  10. Czy wiesz ile czasu zajmie wprowadzenie planu w życie?
  11. Czy powołałeś/wyznaczyłeś rzeczników, którzy będą komunikować się z najważniejszymi udziałowcami w czasie kryzysu? Czy rzecznicy prasowi przeszli szkolenia kontaktowania się z mediami, udzielania wywiadów i komunikacji w kryzysie?
  12. Czy masz rezerwowych rzeczników prasowych i czy zostali przeszkoleni?
  13. Kiedy ostatnio członkowie zespołu kryzysowego i rzecznicy prasowi uczestniczyli w szkoleniu medialnym?
  14. Czy przekazałeś określonym osobom/grupom kompetencje w podejmowaniu decyzji w czasie zarządzania kryzysem?
  15. Czy zdefiniowałeś zestaw kompetencji potrzebnych do skutecznej komunikacji w kryzysie (na przykład, wystąpienia publiczne, prowadzenie zebrań, odpowiedzi na pytania w czasie konferencji prasowej, pisanie informacji/komunikatów prasowych, opracowanie strategii)?
  16. Czy te osoby/grupy otrzymały adekwatne przeszkolenie umożliwiające podejmowanie właściwych i szybkich decyzji?
  17. Czy członkowie zarządu i kierownicy średniego szczebla znają i rozumieją zachowania mediów, potrafią jasno formułować myśli i unikać pułapek zastawianych przez dziennikarzy podczas wywiadu?
  18. Czy organizacja systematycznie informuje pracowników o nowych trendach i nowościach tak, aby jak najlepiej wykonywali swoją pracę?
  19. Czy organizacja ma dobre relacje z lokalną społecznością?
  20. Czy organizacja monitoruje kryzysy konkurencji?

Odpowiedzi znajdziesz niżej.





Organizacja szkolenia

Maksymalna liczba uczestników: 14 osób. Minimalna: 7 osób.

Miejsce szkolenia: Warszawa, ulica Sielecka 22, 1 piętro

Data szkolenia: czwartek, 30 października 2008

Czas trwania i godziny szkolenia: 7 godzin, 9:30-11:30, 11:45-13:45, 14:45-16:45, 17:00-18:00.

Metody i formy szkolenia

  1. Referowanie treści - Prezentujemy informacje ważne, aktualne i odpowiadające potrzebom.
  2. Ćwiczenia praktyczne - Liczne przykłady, praca indywidualna i ćwiczenia w grupie pozwalają osobiście przeżyć omawiane tematy i lepiej je opracować.
  3. Dyskusja grupowa - Możliwość do intensywnej wymiany zdań i doświadczeń w małej grupie.




Odpowiedzi do testu antykryzysowego:

  1. Jeśli odpowiedź brzmi "nie", lepiej zacznij już teraz prace nad przygotowaniem co najmniej zrębów planu kryzysowego, w którym opiszesz do kogo dzwonić, co robić i co powiedzieć w sytuacji awarii lub wypadku.
  2. Znasz prawo Murphy'ego? A znasz prawo teściowej Murphy'ego? Jeśli coś może się zepsuć, to znaczy, że Tobie zepsuje się na pewno.
  3. Liczy się tylko szczera odpowiedź. Jeżeli jest twierdząca - gratuluję. Masz ogromną przewagę nad wieloma innymi organizacjami.
  4. Nie zawsze trzeba budzić w środku nocy wszystkich ludzi i ewakuować ich do schronów. Właściwa ocena zagrożenia zwiększa efektywność działania i oszczędza pieniądze.
  5. Eksplozja to nie to samo co atak bombowy desperata; powrót do pracy nielubianego pracownika to nie to samo co zatrudnienie agresywnego szefa; błąd w cenniku to nie to samo co błąd ortograficzny w informacji prasowej.
  6. Skoro nie testujesz planu regularnie, skąd masz pewność, że naprawdę jest dobry? Czyż nie lepiej wykryć i poprawić niedociągnięcia teraz, kiedy to można zrobić w spokoju niż czekać na prawdziwy kryzys?
  7. Jeśli kluczowi udziałowcy znają szczegóły Twojego planu zarządzania kryzysem, czują się lepiej poinformowani już teraz. Mają do Ciebie większe zaufanie. Będą także w stanie dostosować wybrane elementy Twojego planu do swoich planów kryzysowych.
  8. W czasie zarządzania kryzysem może zabraknąć czasu na długie konsultacje z prawnikiem. Naturalnie nie wszystko można przewidzieć, ale są tematy, które wydają się oczywiste (na przykład, wypłata odszkodowań, reakcja na bezpodstawne oskarżenia, spór w sądzie gospodarczym, itp.)
  9. Jeżeli nie masz planu pod ręką wtedy, kiedy go najbardziej potrzebujesz to tak, jakbyś go nie miał wcale. Przygotuj skrócone wersje planu. Każdy kto go potrzebuje będzie mógł trzymać kopię w aktówce lub samochodzie.
  10. Kiedy rano wychodzisz z domu do pracy wiesz ile czasu zajmie dotarcie do biura. Po co wychodzić wcześniej, prawda?
  11. Komunikacja w kryzysie to praca w dużym stresie. Nie każdy samochód nadaje się do jazdy terenowej. Nie każdy człowiek potrafi efektywnie działać w stresie.
  12. Jest taka prawidłowość, że w sytuacji kryzysowej główny rzecznik prasowy jest albo na urlopie albo ma zapalenie gardła.
  13. Jeżeli chcesz przetrwać kryzys, musisz przejść szkolenie medialne nie rzadziej niż raz na dwa lata. Przykro mi, ale czytanie książek i oglądanie nagrań video to nie to samo.
  14. Czas zarządzania kryzysem to okres kiedy zmieniają się zakresy kompetencji niektórych osób. To właśnie wtedy ujawniają się prawdziwe talenty w zarządzaniu. Czy wiesz kim są ci ludzie i czy oni są gotowi podjąć nowe wyzwania w czasie kryzysu?
  15. Zarządzanie kryzysem to praca zespołowa. Skuteczne zarządzanie kryzysem to efektywna praca w zespole. Jego członkowie muszą dysponować kompetencjami niezbędnymi do podejmowania decyzji, które wywołują pożądane skutki.
  16. Nie wystarczy podejmować słuszne decyzje. Trzeba je umieć podejmować w odpowiednim momencie. Nie ma spóźnionych dobrych decyzji.
  17. Mieć rację to jedno, a przekonać do tej racji zwykle sceptycznie nastawionego dziennikarza to drugie. Nie ma ludzi, którzy urodzili się z darem do udzielania wywiadów. Są natomiast tacy, którzy wierzyli, że taki talent mają i ... już nie są prezesami :-(
  18. Dobrze poinformowany pracownik może być Twoim skutecznym obrońcą w każdej fazie kryzysu. Pracownik, który czuje się niedoinformowany może zacząć sam poszukiwać informacji, a to przecież nie jego praca. Szybka i aktualna informacja to także remedium na plotki.
  19. Lokalna społeczność - tak jak sąsiedzi - jest pierwszą grupą, do której zwracają się dziennikarze. Pytają o opinię, szukają potwierdzenia zarzutów lub ich odrzucenia. Czy wiesz co sądzą o Tobie sąsiedzi?
  20. Kryzysy konkurencji są sygnałem ostrzegawczym dla Ciebie. Lepiej, taniej i bezpieczniej jest uczyć się na cudzych błędach.




Program szkolenia

Na początku szkolenia poznasz:

  • 9 głównych cech kryzysu
  • 8 typowych efektów kryzysu
  • 5 strategicznych etapów w zarządzaniu kryzysem
  • 7 uwag jak ludzie odbierają komunikaty w kryzysie
  • 12 porad jak zarządzać komunikacją w kryzysie
  • 11 typowych pytań dziennikarzy w czasie kryzysu
  • 10 zasad w kontakcie z mediami
  • 5 porad jak zachować się w czasie wywiadu
  • 7 pułapek w kontakcie z dziennikarzem
  • 7 szans jakie daje kryzys

W czasie szkolenia będą przeprowadzone 3 zespołowe gry komunikacyjne:

  1. Komunikacyjny karambol - komunikacja w grupie
  2. Kwadrans strachu - wzmacnianie asertywności, poszerzanie inteligencji emocjonalnej, redukowanie konfliktów
  3. To logiczne Watsonie... - twórcze rozwiązywanie problemów

Pod koniec szkolenia weźmiesz udział w dwugodzinnej symulacji antykryzysowej.

Chcesz nas sprawdzić już teraz?

Na życzenie wyślemy Ci bezpłatnie i bez żadnych zobowiązań e-book "Elementarz medialny" (100 porad jak rozmawiać z dziennikarzami) (pdf, 742 Kb). Aby wysłać zamówienie, kliknij tutaj.





Materiały szkoleniowe

W ramach opłaty za szkolenie otrzymasz przewodnik do zajęć w formie e-booka (ok. 50 stron).

Spis treści e-booka "O rety, prasa jedzie...":

  • Jaka jest istota komunikacji kryzysowej
  • Mity komunikacji kryzysowej
  • 7 głównych rodzajów kryzysu i 99 przykładów
  • 4 poziomy pełzającego kryzysu
  • 4 poziomy nagłego kryzysu
  • 5 strategicznych etapów w zarządzaniu kryzysem
  • Jak dopasować komunikację kryzysową do organizacji
  • Jak opracować plan komunikacji kryzysowej
  • 8 głównych elementów dobrego planu komunikacji kryzysowej
  • Komunikowanie się w kryzysie
  • Kontaktowanie się z udziałowcami w kryzysie
  • Jak ocenić strategiczną wartość każdej grupy udziałowców
  • Kontakty z mediami
  • Jak wykorzystać Internet do zarządzania kryzysem
  • Nowe wyzwania komunikacyjne wywołane przez terroryzm
  • Dlaczego plany komunikacyjne nie gwarantują sukcesu
  • 7 szans jakie daje kryzys
  • Jak zbudować zespół zarządzania komunikacją kryzysową
  • Jak zainteresować zarząd planem komunikacji kryzysowej
  • Jak ocenić sukces zarządzania komunikacją kryzysową

Materiał jest tak zestawiony, żeby ogólne i ważne wskazówki mogły być łatwo zastosowane w dalszej osobistej edukacji.

W trosce o jak najlepsze efekty rekomendujemy zapoznanie się przed szkoleniem z naszym bezpłatnym "Krótkim kursem PR".

Każdy uczestnik otrzymuje Dyplom ukończenia szkolenia „O rety, prasa jedzie...”.





1. "Mamy znakomity plan komunikacji kryzysowej. Przećwiczymy go kiedy tylko pojawi się jakiś kryzys." - były szef organizacji pozarządowej

2. "Czy ktoś ma pożyczyć stówkę do pierwszego?" - były dyrektor banku

3. "Żadnych konferencji prasowych. Żadnych wywiadów. Żadnych komunikatów dla prasy. Nie ma mnie, pani Zosiu." - były prezes wytwórni wody mineralnej

Tych słów też nikt nigdy nie powiedział, więc dlaczego brzmią tak prawdziwie?





Inwestycja w szkolenie "O rety, prasa jedzie..."

Koszt inwestycji w przygotowanie i prowadzenie medialnego szkolenia antykryzysowego wynosi 1450 zł + 22% VAT dla jednej osoby.

Osoby zarejestrowane w bazie danych "Pressence Newsletter" i nie zatrudnione w agencji public relations lub z nią nie współpracujące, mają prawo do 50% rabatu. Rabat wynosi 725 zł. Opłata wynosi 725 zł + 22% VAT.

Opłata za uczestnictwo obejmuje koszty szkolenia, materiałów edukacyjnych, lunchu i poczęstunków. Cena nie zawiera kosztów ewentualnego noclegu, przejazdu i parkingu.

Aby wziąć udział w szkoleniu należy wysłać zgłoszenie na adres e-mail: biuro@pressence.com.pl i po potwierdzeniu przyjęcia rezerwacji przesłać 1769 zł (prenumeratorzy "Pressence Newsletter" i osoby nie będące pracownikami lub współpracownikami agencji public relations 884 zł 50 gr) na konto Pressence Public Relations 71 1140 2017 0000 4202 0673 8738, Multibank, ul. Kościuszki 7/11, 45-062 Opole.

Fakturę VAT wystawiamy zaraz po zaksięgowaniu przelewu na naszym koncie bankowym.

Wpłacone pieniądze zwracamy na życzenie w każdej chwili zgodnie z Gwarancją Pełnej Satysfakcji.





Gwarancja Pełnej Satysfakcji

Pressence Public Relations jest tak pewna jakości świadczonych usług, że z przyjemnością oferuje Gwarancję Pełnej Satysfakcji.

Inwestycja w praktyczną wiedzę i konkretne umiejętności jest w 100% bezpieczna. Jeżeli nie będziesz w pełni zadowolony, niezwłocznie zwrócimy zainwestowane pieniądze. Gwarancja jest bezwarunkowa, tzn. nie musisz podać przyczyny braku pełnej satysfakcji.





Po zakończeniu szkolenia "O rety, prasa jedzie..." otrzymujesz możliwość bezpłatnych konsultacji poprzez e-mail przez 6 tygodni od dnia szkolenia na tematy omawiane podczas szkolenia.

Osobą szkolącą jest Bogusław Feliszek, prezes Pressence Public Relations. Telefon komórkowy do kontaktu w sprawie szkolenia 515 245 412.

Oferty specjalnej nie można łączyć z żadną inną ofertą szkoleń i warsztatów prowadzonych przez Pressence Public Relations.

Organizator zastrzega sobie prawo odwołania lub zmiany terminu i/lub miejsca szkolenia bez podania przyczyny.

Oferta ważna jest do 20 października 2008.


Jak Cię widzą, tak Cię piszą - Krótki audyt wizerunku |  Strona główna |  Newsletter |  Misja |  O Tobie |  O nas |  Nasza metoda |  Usługi |  Portfolio |  Warsztat |  Szkolenia |  Mam pytanie |  Czytelnia |  Lektury |  Chcesz PR? |  Twoje Info |  Jazda PRóbna |  Krótki kurs PR |  Test skuteczności rzecznika prasowego |  Test inteligencji kryzysowej |  Test skuteczności przekonywania |  Test jakości obsługi klienta |  Test jakości pracy agencji public relations |  Multicultural Quiz |  In English |  Kodeks etyki PR |  Linki |  Kontakt |  Mapa strony |  Polityka ochrony prywatności |  Zastrzeżenia prawne
Szkolenia PR |  112 PR |  Komunikacja kryzysowa |  Komunikacja kryzysowa w Internecie |  Trener medialny |  Szkolenia medialne |  Rzecznik prasowy |  Pressentacje

Twitter Facebook Google+ LinkedIn Pinterest GoldenLine YouTube
2000-2020 © Pressence Public Relations - Wszelkie prawa zastrzeżone