(C) Pressence Public Relations
112 punktów do planu zarządzania kryzysem [pdf, 1,5 MB]


 

Zaprenumeruj "Pressence Newsletter" - miesięcznik o public relations
 
 
Media Gapa - blog o relacjach z mediami, komunikacji kryzysowej i pisaniu informacji prasowych
 
EsPResso Quiz - Krótki, ale wcale nie taki łatwy quiz PR
Porady dziennikarzy








Tu jesteś » Strona główna » Szkolenia » Porady dziennikarzy



Masz czasem wrażenie, że reporterzy polują na Twoje błędy?

Oto najbardziej irytujące maniery praktyków PR:

1. "Zmuszają do pokonania "bramki" w postaci działu PR zanim umożliwią kontakt z kompetentną osobą (nagminne w instytucjach rządowych). 'Nie mogę rozmawiać z prasą bez zgody naszego rzecznika prasowego.' Prawdziwy kłopot zaczyna się, gdy rzecznik jest na obiedzie i nikt nie wie, kiedy wróci."

– wydawca programu informacyjnego, 16 lat doświadczenia

2. "Podsuwają kartkę z pytaniami. Mylą fakty, daty i nazwiska. Nie są w stanie odpowiedzieć na najbardziej oczywiste pytania."

– redaktor magazynu komputerowego, 15 lat doświadczenia

3. "Domagają się usunięcia z wywiadu nawet najbardziej oczywistych kwestii – bez żadnego uzasadnienia."

– redaktor magazynu sportowego, 23 lata doświadczenia

4. "Mówią o wszystkim oprócz tego o co pytam. Czują, że to ich pierwsza i ostatnia szansa na rozmowę z dziennikarzem."

– reporter telewizyjny, 4 lata doświadczenia

5. "Uciekają od pytań, które zmuszają ich do kłamstwa. Nie rozumieją, że dziennikarze nie mają złych intencji. Tylko szczere i proste odpowiedzi budują zaufanie.

– redaktor bezpłatnej gazety, 4 lata doświadczenia

6. "Irytuje mnie, kiedy instytucje rządowe odmawiają dostępu do publicznych dokumentów lub utrudniają to."

– dziennikarz polityczny, 3 lata doświadczenia

7. "Cytują dziennikarzy z konkurencyjnych gazet."

– redaktor lokalnego dodatku ogólnopolskiego dziennika, 9 lat doświadczenia

8. "Dobry rozmówca rozmawia z dziennikarzem tak jak rozmawia z taksówkarzem, barmanem, żoną lub sąsiadem. Mówi otwarcie i szczerze. Zły rozmówca używa bezbarwnego, niejasnego i biurokratycznego języka – tak jakby czytał nudną gazetę."

– dziennikarz prasowy, 12 lat doświadczenia

9. "Mówią mi co jest ważne i co należy pominąć."

– radiowy reporter ekonomiczny, 7 lat doświadczenia

10. "Odwołują w ostatniej chwili umówiony wywiad."

– reporter telewizyjny, 5 lat doświadczenia

Jesteś dziennikarzem? Spotkałeś się z zaskakującą lub niezrozumiałą reakcją rozmówcy? Napisz do nas: biuro@pressence.com.pl.


Jak Cię widzą, tak Cię piszą - Krótki audyt wizerunku |  Strona główna |  Newsletter |  Misja |  O Tobie |  O nas |  Nasza metoda |  Usługi |  Portfolio |  Warsztat |  Szkolenia |  Mam pytanie |  Czytelnia |  Lektury |  Chcesz PR? |  Twoje Info |  Jazda PRóbna |  Krótki kurs PR |  Test skuteczności rzecznika prasowego |  Test inteligencji kryzysowej |  Test skuteczności przekonywania |  Test jakości obsługi klienta |  Test jakości pracy agencji public relations |  Multicultural Quiz |  In English |  Kodeks etyki PR |  Linki |  Kontakt |  Mapa strony |  Polityka ochrony prywatności |  Zastrzeżenia prawne
Szkolenia PR |  112 PR |  Komunikacja kryzysowa |  Komunikacja kryzysowa w Internecie |  Trener medialny |  Szkolenia medialne |  Rzecznik prasowy |  Pressentacje

Twitter Facebook Google+ LinkedIn Pinterest GoldenLine YouTube
2000-2020 © Pressence Public Relations - Wszelkie prawa zastrzeżone