Pressence Public Relations Pressence Newsletter Numer 134 / 1 października 2013
Wydawca: Bogusław Feliszek biuro@pressence.com.pl www.pressence.com.pl


PRESSENCE NEWSLETTER
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
© Pressence Public Relations


Liczba prenumeratorów – 669 osób


Otrzymujesz ten newsletter, ponieważ poprosiłeś/aś o to Pressence Public Relations na stronie internetowej www.pressence.com.pl i zapisałeś/aś się na naszą listę subskrypcyjną.

Przekaż proszę nasz magazyn (e-zine) każdemu z Twoich znajomych, którzy tak jak Ty dbają o swój wizerunek, wiarygodność i dobre imię, pragną więcej sprzedawać produktów lub usług, chcą promować społecznie pożyteczną ideę.

Jeśli ktoś wykorzystał ten adres e-mail bez Twojej zgody, prosimy o kontakt: newsletter@pressence.com.pl.

OCHRONA PRYWATNOŚCI: Pressence Public Relations nie udostępni nikomu Twojego adresu e-mail. Słowo.





CHCESZ WYKORZYSTAĆ NASZ ARTYKUŁ?

Chcesz zapoznać swoich klientów z artykułem z naszego newslettera, wydrukować go dla swoich pracowników lub wykorzystać na wewnętrznym szkoleniu?

A może masz jeszcze inny pomysł?

Wyślij zapytanie na nasz adres e-mail.





MEDIA GAPA – PADZIERNIK 2013

"Oświadczam, że nigdy w czasie służby w Wojsku Polskim i później pracy w Ministerstwie Obrony Narodowej nie przyjmowałem żadnych korzyści majątkowych. Moje działania w każdej roli zawsze miały na celu dobro Sił Zbrojnych." – gen. Waldemar Skrzypczak, wiceminister MON. 25.09.2013.


Media Gapa to osoba, która zapomina, że powtarzanie w mediach fałszywych, negatywnych i niesprawiedliwych oskarżeń, komentarzy i spekulacji zwiększa ryzyko wprowadzenia ich do debaty publicznej oraz zmniejsza kontrolę nad tym, co się o niej mówi, jak się ją postrzega i jak to wpływa na jej reputację.





W numerze

  1. Jak zdobyć prestiżową nagrodę PR
  2. Nowe usługi agencji PR
  3. T.A.K., czyli zasady komunikacji kryzysowej
  4. Czy to na pewno już nigdy się nie powtórzy?
  5. Dlaczego warto posłuchać pytania do końca
  6. Niedosyt zaostrza apetyt
  7. 30 porad jak korzystać z firmowego profilu na Twitterze
  8. 7 pomysłów jak zwiększyć popularność bloga
  9. Zasługujesz na podziękowanie?
  10. Uśmiechnij się



1. Jak zdobyć prestiżową nagrodę PR

Jak zdobyć prestiżową nagrodę PR

Tylko mali ludzie boją się o prestiż, wielcy go mają.
– Karel Čapek

Branża PR uwielbia ceremonie, na których wręcza się nagrody, dyplomy i puchary.

I jest jeden, za to pewny sposób ich zdobycia: trzeba być ubiegłorocznym jurorem*, który głosował na osobę zasiadającą w jury w tym roku.

Jeżeli chcesz zostać jurorem, musisz sprawiać wrażenie, iż traktujesz PR śmiertelnie poważnie. Dlatego ostro krytykuj poprzednie nominacje i werdykty za brak obiektywizmu, tendencyjność i uprzedzenia oraz psucie profesjonalnych standardów.

Nie zaszkodzi natomiast, gdy powiesz kilka ciepłych słów o garderobie członków jury. (Uwaga: tenisówki do garnituru i szpilki do dresu już nikogo nie szokują.)

Żeby jeszcze bardziej zwiększyć szansę wejścia w skład jury, warto zadbać o własną zawodową reputację. Możesz na przykład:

1. napisać książkę (nie więcej niż 200 stron) pokazującą sekrety pracy agencji PR, ale bez ujawniania najbardziej kompromitujących szczegółów,

2. zdobyć zaproszenia na wernisaże kontrowersyjnych plastyków lubianych przez media,

3. chodzić na wszystkie premiery teatrów eksperymentalnych i baletu awangardowego,

4. wystąpić za złotówkę w reklamie sieci komórkowej sprzedającej telefony za złotówkę,

5. wytatuować sobie na karku logo ulubionej marki.

PS. Przedstawienia operetkowe i spektakle komediowe są zarezerwowane wyłącznie dla najważniejszych ludzi w PR.

* Niestety, nie możesz być w jury w tym roku; rok przyszły również jest wstępnie obsadzony :-)

Jak wybrać agencję PR

Góra



2. Nowe usługi agencji PR

Nowe usługi agencji PR

Kto służąc panu często go napomina,
ten w niełaskę popadnie.
– Konfucjusz

Jeśli myślisz o rozpoczęciu współpracy z agencją PR, na pewno zastanawiasz się co chcesz osiągnąć. Chodzi o poprawę reputacji, lepszy wizerunek czy większą rozpoznawalność marki wśród klientów?

Myślę, że chcesz także wiedzieć jakie usługi proponuje agencja PR.

Dawno minęły czasy kiedy agencja PR zajmowała się wyłącznie pośrednictwem w kontaktach z mediami. Eksperci PR stale poszerzają portfolio swoich usług, aby sprostać nowym potrzebom mediów i swoich klientów.

Zyskują na tym wszyscy – od reportera, który może codziennie zaproponować wydawcy kilka ciekawych tematów po dyrektora firmowego działu PR, które może budować skuteczne przekazy dzięki kreatywnym pomysłom PR.

Oto cztery nowe usługi jakie agencje PR dodały do swego portfolio:

1. Programy współpracy z liderami opinii online

Liderzy opinii online zbudowali własną markę w mediach społecznościowych, mają liczne grono fanów, szczególnie wśród młodych ludzi, którzy darzą ich zaufaniem i biorą pod uwagę porady co i gdzie kupić.

Programy współpracy z liderami opinii online wypełniają przestrzeń pomiędzy reklamą a PR. Dobre programy zwiększają liczbę pozytywnych doświadczeń w testowaniu produktów i organicznie promują markę.

Współpracując z liderami opinii w mediach społecznościowych pamiętaj o wspólnych celach – chodzi o lepsze interakcje z konsumentami oraz zwiększenie ich lojalności i zaangażowania.

2. Produkcje video

Coraz trudniej jest stacjom telewizyjnym wysyłać ekipy reporterskie na wszystkie ważne wydarzenia. Agencje PR produkują niezmontowane, wysokiej jakości materiały video, które reporterzy mogą wykorzystać stosownie do swoich potrzeb. Stacja telewizyjna ma za darmo oryginalny i trudny do zdobycia materiał video, wzmianka o firmie – jej produkcie lub usłudze – ukazuje się w programie informacyjnym.

Video w mediach społecznościowych nie musi być kosztowne i nie musi mieć profesjonalnej jakości. Na Snapchacie czy Instagramie docenia się przede wszystkim osobowość. Każdy kto ma smartfon i oryginalny pomysł może zostać gwiazdą video.

3. Szkolenia komunikacji w mediach społecznościowych

Najlepsze agencje PR dopasowują strategię komunikacji w mediach społecznościowych do najważniejszych celów PR. Organizują też szkolenia dla firmowego działu marketingu, pracowników działu obsługi klienta i przedstawicieli handlowych jak wykorzystać serwisy społecznościowe do komunikacji z klientami w różnych sytuacjach – od zapytania po produkt przez reklamację po sytuację kryzysową.

4. Fotografie prasowe i infografiki

Cyfrowe technologie produkcji i obróbki zdjęć umożliwiają dziś prawie każdemu wykonanie profesjonalnego zdjęcia reporterskiego. Wykorzystały to redakcje, które zwolniły swoich fotografów i kupiły aparaty reporterom – teraz to oni robią większość zdjęć dla prasy. Podobnie działają agencje PR – na każdej imprezie PR jest osoba z aparatem fotograficznym, która wszystko skrzętnie dokumentuje i przygotowuje zdjęcia dla prasy.

Infografiki to graficzne prezentacje złożonych tematów w przystępnej formie. Media je lubią, gdyż w prosty sposób tłumaczą skomplikowane problemy i trendy.

Kontaktując się z agencją PR zapytaj czy któraś z tych usług pomoże Ci w osiągnięciu celów biznesowych.

Jakie nowe usługi powinny świadczyć agencje PR? Napisz o tym do nas.

Jak zarządzać kampanią informacyjną

Góra



3. T.A.K., czyli zasady komunikacji kryzysowej

T.A.K., czyli zasady komunikacji kryzysowej

Złota zasada: Nie należy sądzić ludzi według ich przekonań,
lecz według tego, co przekonania te z nich czynią.
– Georg Christoph Lichtenberg

W Pressence Public Relations nie przepadamy za akronimami, ale jeden uważamy za niezwykle przydatny.

Mam na myśli skrótowiec: T.A.K.

T.A.K. pomaga zapamiętać zasady zachowania się w sytuacji kryzysowej.

T.A.K. oznacza:

1. TROSKA

2. AKCJA

3. KONTEKST

Od pierwszej minuty kryzysu wszystkie Twoje decyzje i działania oraz kontakty z mediami i opinią publiczną muszą charakteryzować trzy wyróżniki:

1. TROSKA: organizacja troszczy się o wszystkich, którzy odczuli skutki kryzysowego wydarzenia – bezpośrednio i pośrednio,

2. AKCJA: organizacja robi wszystko, żeby opanować sytuację, ustalić przyczyny kryzysu i naprawić szkody,

3. KONTEKST: organizacja przedstawia dodatkowe informacje, które pomagają zrozumieć co się wydarzyło w odpowiednim dla niej kontekście.

Podane zasady ułatwiają zarządzanie sytuacją kryzysową, skracają czas trwania kryzysu i zmniejszają szkody – szczególnie w erze mediów społecznościowych.

Jeśli potrzebujesz pomocy w zarządzaniu sytuacją kryzysową lub szkolenia w komunikacji kryzysowej, Pressence Public Relations jest do Twojej dyspozycji – prosimy o telefon: 77 441 40 14.

Jak opracować plan komunikacji kryzysowej

Góra






Twitter Facebook Google+ LinkedIn Pinterest GoldenLine YouTube




4. Czy to na pewno już nigdy się nie powtórzy?

Czy to na pewno już nigdy się nie powtórzy?

Dziennikarze kochają dwa słowa: wina i gwarancja.

To właśnie te słowa są często powtarzane w relacjach z kryzysowych wydarzeń, reportażach śledczych oraz wywiadach ze sprawcami wypadków, katastrof i tragedii.

Kiedy reporter pyta o "gwarancję", oczekuje zdecydowanego zapewnienia, że podobne kryzysowe wydarzenie już nigdy się nie powtórzy.

Dziennikarze uważają, że mają prawo oskarżać i żądać w imieniu opinii publicznej – oprócz przeprosin – oficjalnego zobowiązania, że więcej takich zdarzeń nie będzie.

Jeśli jesteś dyrektorem domu opieki społecznej, w którym kilkudziesięciu pacjentów poważnie zatruło się obiadem przygotowanym przez firmę cateringową, reporter na pewno zechce uzyskać zapewnienie, że to się już nie powtórzy.

Jeżeli policjanci pobiją na służbie niewinne osoby, reporter poprosi o zapewnienie (słowo honoru?), że podobny incydent już nigdy nie będzie mieć miejsca.

Jeśli kolej nie dowiezie kilkunastu tysięcy pasażerów na czas do pracy z powodu kradzieży części sieci trakcyjnej, dziennikarz także zapyta o podobne zobowiązanie.

W każdym z opisanych przypadków nikt – poza Panem Bogiem – nie może dać takiej gwarancji. Niektóre zdarzenia są po prostu poza kontrolą człowieka i nie ma sensu udawać, że jest inaczej.

Jeśli jako rzecznik prasowy nie możesz wykluczyć na 100% powtórzenia się kryzysowego scenariusza, nie szastaj obietnicami czy gwarancjami.

Bądź szczery. Powiedz dziennikarzowi, że w życiu jest niewiele pewnych rzeczy. Możesz natomiast zagwarantować, że zrobisz wszystko, żeby podobna sytuacja się nie powtórzyła.

Reporter może dociekać czy taką deklarację można rozumieć jako gwarancję. Nie zgadzaj się na taką interpretację. Nie składaj pustych zobowiązań.

Powtórz to, co powiedziałeś, że w życiu pewna jest tylko śmierć i podatki. Kropka.

Relacje z mediami

Góra



5. Dlaczego warto posłuchać pytania do końca

Dlaczego warto posłuchać pytania do końca

Powiedzmy, że jesteś szefem dużej firmy spożywczej, która musi pilnie wycofać z rynku wadliwy produkt.

Zatruta żywność trafiła do restauracji w całej Europie. Kilka osób zmarło, wiele przebywa w szpitalach. Wartość akcji firmy drastycznie spada.

Zdecydowałeś, że musisz wystąpić w mediach, żeby ratować sytuację. Zgadzasz się na wywiad. Chcesz wziąć całą odpowiedzialność za to, co się wydarzyło i opowiedzieć co robisz, żeby uzdrowić sytuację.

Jesteś gościem porannego programu odpowiadającym na pytania o szczegóły kryzysowych wydarzeń. Wyjaśniasz co udało się do tej pory ustalić i jak naprawiasz swoje błędy.

Dziennikarz pyta: "Widać, że firma poważnie traktuje całą sytuację i pokazuje, że nie zamierza niczego ukrywać w tej sprawie..."

Jesteś zdziwiony treścią pytania – tym, że tak bardzo ułatwia Ci odpowiedź. Szybko wchodzisz dziennikarzowi w słowo...

Rozmówca: "Całkowicie się z panem zgadzam. Jesteśmy odpowiedzialną firmą. Z taką sytuacją mamy do czynienia pierwszy raz. Działania naprawcze jakie podjęliśmy pokazują jak bardzo nam zależy na dobrej opinii naszych klientów. Mamy wysokie standardy etyczne."

Problem polega na tym, że dziennikarz nie skończył jeszcze zadawać pytania. Oto jego pełna wersja.

"Widać, że firma poważnie traktuje całą sytuację i pokazuje, że nie zamierza niczego ukrywać w tej sprawie. Nie sądzi pan jednak, że fatalne notowania akcji mogą doprowadzić was do bankructwa?"

Teraz już wiesz, że pierwsza część pytania była tylko przygotowaniem do poruszenia właściwej kwestii (spadek wartości akcji), którą pochopnie zlekceważyłeś.

Trik zatem polega na uważnym wysłuchaniu całego pytania.

Nie denerwuj się kiedy reporter zada niedorzeczne pytanie i nie daj się uśpić ugrzecznionym wprowadzeniem. Poczekaj do końca – w drugiej części pytania mogą być słowa groźne jak dynamit.

W opisanym przykładzie ucieczka od odpowiedzi na pytanie o przyszłość firmy i jej finansową stabilność uznana byłaby za duży błąd. Co więcej, szczególnie w telewizyjnym wywiadzie "na żywo", zawsze lepiej odpowiadać na całe pytanie niż nerwowo wchodzić reporterowi w słowo.

Spokojne, przemyślane i pełne odpowiedzi budują wizerunek eksperta, który wie co mówi i robi to z przekonaniem.

Szkolenia medialne

Góra



6. Niedosyt zaostrza apetyt

Niedosyt zaostrza apetyt

W rozrywce popularna jest zasada, że publiczność na koniec występu artysty powinna mieć poczucie małego niedosytu – powinna chcieć trochę więcej.

To samo odnosi się do sposobu opowiadania historii.

Powiedz nam wszystko to musimy wiedzieć, żeby zrozumieć sedno opowieści, ale nie próbuj odpowiadać na wszystkie pytania jakie moglibyśmy Ci – jako grupa – zadać.

Jeśli umieścisz w swoim opowiadaniu odpowiedzi na wszystkie pytania, powiesz za dużo – a to znaczy, że nie wszyscy wysłuchają Cię do końca. Część słuchaczy po prostu poczuje się znużona nadmiarem szczegółów.

Uczucie lekkiego niedosytu zaostrza apetyt – sprawia, że publiczność pragnie więcej. Ludzie chętniej przyjdą na kolejny występ lub polecą znajomym.

Dokładnie tak samo jest w opowiadaniu. Nie ma zbyt krótkich opowieści, są tylko przegadane.

Jeśli mnie zainteresujesz, chętniej sam zacznę konwersację. A wtedy odpowiesz na wszystkie dodatkowe pytania bez zanudzania ludzi, których to nie interesuje.

Twoje opowiadanie nie może kończyć rozmowy – powinno być katalizatorem, który rozpoczyna właściwą konwersację.

Góra






Twitter Facebook Google+ LinkedIn Pinterest GoldenLine YouTube




7. 30 porad jak korzystać z firmowego profilu na Twitterze

30 porad jak korzystać z firmowego profilu na Twitterze

Kierownik marketingu w firmie kosmetycznej z Poznania pyta:

Jak korzystać z firmowego profilu na Twitterze?

Oto 30 podpowiedzi jak zwiększyć skuteczność komunikacji na Twitterze:

1. Umieść w biogramie wszystkie najważniejsze informacje.

2. Wybierz jak najkrótszą nazwę profilu.

3. Umieść w biogramie swoje zdjęcie lub logo.

4. Umieść w tle zdjęcie, które dobrze opisuje to, co robi Twoja firma.

5. Umieść w biogramie odsyłacz do swojej firmowej witryny WWW.

6. Poznaj styl komunikacji na Twitterze.

7. Nie mów tylko o sobie i o tym, co robi Twoja firma.

8. Udostępniaj artykuły o nowościach w Twojej branży.

9. Publikuj zdjęcia Twoich pracowników i produktów oraz relacje z firmowych wydarzeń.

10. Oferuj promocje dostępne tylko na Twitterze.

11. Publikuj krótkie recenzje Twoich produktów i/lub usług.

12. Zadawaj pytania.

13. Wysyłaj podziękowania użytkownikom, którzy przesłali dalej Twoje wpisy.

14. Dziękuj za osobiste rekomendacje.

15. Pamiętaj, że ludzie lubią się śmiać.

16. Poprawiaj swoje błędy i szybko za nie przepraszaj.

17. Używaj hashtagów, żeby łatwiej odnaleźć to, co piszesz.

18. Obserwuj jakie tematy cieszą się największą popularnością.

19. Obserwuj co piszą liderzy Twojej branży i co pisze Twoja konkurencja.

20. Korzystaj z tematycznych list na Twitterze do wydzielenia i monitoringu mniejszych grup użytkowników.

21. Oferuj pomoc i porady użytkownikom piszącym o Twojej branży.

22. Korzystaj z serwisów skracających długość odsyłaczy, na przykład Bitly.

23. Przeczytaj uważnie każdy tweet przed publikacją. Sprawdź czy działają odsyłacze.

24. Krótsze wpisy są częściej przekazywane dalej.

25. Nie łącz profilu na Twitterze z profilem na Facebooku lub innym serwisem.

26. Nie publikuj ogromnej liczby wpisów w krótkim okresie – rozłóż je w czasie.

27. Publikuj wpisy w dzień i w nocy, w godzinach pracy i poza nimi, w dni robocze i weekendy.

28. Korzystaj z aplikacji ułatwiających komunikację na profilu.

29. Sprawdź w jakie dni i o jakich godzinach najwięcej Twoich klientów jest obecnych na Twitterze.

30. Twitter jest prosty – nie komplikuj go.

Trochę się tego uzbierało. Ale jeśli będziesz postępować zgodnie z tymi wskazówkami, zauważysz większe zaangażowanie i zwiększysz liczbę wartościowych interakcji – możesz też zwiększysz sprzedaż.

Nowe media

Góra



8. 7 pomysłów jak zwiększyć popularność bloga

7 pomysłów jak zwiększyć popularność bloga

Rzecznik prasowy w urzędzie miasta na Górnym Śląsku pyta:

Jak zwiększyć popularność bloga?

Blog to nie tylko miejsce, gdzie publikujesz swoje teksty, ale także platforma wymiany opinii i dyskusji z czytelnikami.

Regularne pisanie buduje reputację eksperta i pomaga rozwijać sieć zawodowych kontaktów.

Oto 7 porad jak zwiększyć popularność bloga:

1. Umieszczaj w tekstach linki do innych blogów, których autorzy piszą na ten sam temat.

2. Publikuj wywiady z ekspertami i liderami opinii w Twojej kategorii.

3. Recenzuj nowe książki z Twojej branży.

4. Publikuj regularnie (na przykład raz w tygodniu) zestawienia najlepszych artykułów na wybrany temat.

5. Umieszczaj swoje komentarze na blogach innych autorów.

6. Zgadzaj się na publikacje Twoich tekstów na innych blogach.

7. Zapraszaj autorów, których cenisz do pisania artykułów na Twoim blogu.

Nowe media

Góra



9. Zasługujesz na podziękowanie?

Zasługujesz na podziękowanie?

Kierownik marketingu w firmie deweloperskiej z Warszawy pyta:

Jakimi kryteriami oceniasz jakość wpisu na swoim blogu? Kiedy uznajesz, że tekst nadaje się do publikacji? Co to znaczy "dobry" artykuł?

Nie ma jednej odpowiedzi na te pytania. Dużo zależy od Ciebie, Twojej marki i czytelników.

Jest jednak jedno pytanie, które można potraktować jako w miarę uniwersalny miernik jakości wpisu: Czy zasługuje na podziękowanie?

Czytelnicy po lekturze – doceniając wartość przekazanych informacji – powinni chcieć Ci za nie podziękować.

Wiem, że to, co piszę na moich blogach i w tym newsletterze jest różnie oceniane. Niektóre teksty, które – moim zdaniem – wcale nie były najlepsze otrzymywały najwyższe oceny. Dlaczego? Bo mówiły o czymś co dla moich czytelników stanowiło szczególną wartość.

Kiedy siądziesz do pisania kolejnego tekstu na swoim blogu, zastanów się na co czekają czytelnicy. O co chcieliby zapytać? Jakie mają problemy? Czy potrafisz je rozwiązać? Czy będą za to wdzięczni?

Nie pisz na blogu wyłącznie o sobie. Pisz o tym jak Twoja marka pomaga ludziom rozwiązywać ich problemy. Jeśli odpowiesz na właściwe pytania, możesz liczyć na autentyczne uznanie i szczere podziękowanie.

Zanim opublikujesz kolejny tekst, zastanów się czy zasługuje na "dziękuję". Jeśli nie, wyrzuć go do kosza.

Pisanie dla pisania nie rozwiązuje żadnych problemów. Publikacja tekstów, które rozwiązują problemy zwiększa popularność bloga, buduje autorytet eksperta, zwiększa liczbę udostępnień i przynosi spontaniczne podziękowania.

Nowe media

Góra



10. Uśmiechnij się

Pech złotej rybki

Pech złotej rybki

Chłodny październikowy poranek nad jeziorem.

Staszek przyjechał trzy godziny temu na ryby. Był głodny i zły, bo nic nie złowił.

– Chyba dzisiaj już nic nie złapię – pomyślał patrząc na nieruchomy spławik.

Zdecydowany na opuszczenie łowiska rzucił blachę ostatni raz, byle jak i byle gdzie, i poczuł nagle mocne szarpnięcie.

Na haczyku miał pokaźnych rozmiarów złotą rybkę.

– Staszku! Staszku! Wypuść mnie, a spełnię twoje trzy życzenia! – wołała rybka.

Po godzinie w kawalerce Staszka rozchodził się apetyczny aromat smażonej ryby. Zadziwiające jak mu się wyostrzyły zmysły węchu i smaku odkąd ogłuchł trzy lata temu na polowaniu.

Góra



Przeczytaj, oceń i skomentuj najnowsze artykuły na blogach: Media Gapa, Ekspert Medialny, Trener Medialny, Szkolenia medialne, 112 PR, Kryzys Online, Pressentacje i Feliszek PR.

Chcesz samodzielnie napisać swoją informację prasową? Skorzystaj z usługi bezpłatnej tylko dla prenumeratorów tego newslettera. Wypróbuj Twoje Info.

Przeoczyłeś/aś ciekawy artykuł? Zajrzyj do Archiwum Pressence Newsletter.





PRESSENCE PR NA TWITTERZE

Wiesz, że mamy profil na Twitterze? Zobacz o czym teraz piszemy. Może do nas dołączysz?


Tweety na temat @pressencepr






Reklama



Twitter Facebook Google+ LinkedIn Pinterest GoldenLine YouTube





Zastrzeżenia prawne


1. Pressence Public Relations i Bogusław Feliszek dostarcza Czytelnikom Pressence Newsletter ogólnych informacji na tematy, które ich interesują. Informacje zawarte w Pressence Newsletter nie stanowią w żadnym przypadku świadczenia usług doradztwa public relations ani jakichkolwiek innych usług.

2. Wszelkie informacje, poglądy, interpretacje, porady i rozwiązania nie są wyczerpujące i nie są przeznaczone do bezwzględnego i bezkrytycznego stosowania w praktyce. Pressence Public Relations i Bogusław Feliszek nie udziela w tym zakresie żadnych gwarancji wyraźnych lub dorozumianych. Korzystanie z treści i mechanizmów udostępnionych w Pressence Newsletter odbywa się na odpowiedzialność Czytelnika.

3. Pressence Public Relations i Bogusław Feliszek dokłada należytych starań, aby prezentowane treści, akty prawne i inne teksty i mechanizmy były zgodne z obowiązującym stanem prawnym. Jednak częste zmiany prawa powodują, że część treści może dotyczyć stanu prawnego z przeszłości. Pressence Public Relations i Bogusław Feliszek zastrzega sobie prawo zmiany danych i informacji umieszczonych w Pressence Newsletter w dowolnym terminie, bez uprzedniego powiadomienia Czytelników.

4. Treść Pressence Newsletter nie stanowi w żadnym przypadku oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 kodeksu cywilnego oraz innych właściwych przepisów prawnych i jest jedynie zaproszeniem do rozpoczęcia rokowań zgodnie z art. 71 kodeksu cywilnego.

5. Korzystanie z treści Pressence Newsletter wymaga pisemnej zgody Pressence Public Relations i Bogusława Feliszka, poza wyjątkami określonymi w powszechnie obowiązujących przepisach prawa takich jak dozwolony użytek w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. z 2006 r. nr 90 poz. 631, t. jedn. z późn. zm.).

6. Niektóre z odsyłaczy w Pressence Newsletter łączą z zewnętrznymi serwerami. Pressence Public Relations i Bogusław Feliszek nie ponosi odpowiedzialności za informacje na tych serwerach, w szczególności za ich zgodność z prawdą.

7. Czytelnik Pressence Newsletter przyjmuje do wiadomości i akceptuje fakt, że poczta elektroniczna oraz inne transmisje przechodzące przez Internet mogą być obciążone ingerencją osób trzecich i nie mają charakteru poufnego.

Zastrzeżenia prawne




Jeśli z ciekawością przeczytałeś/aś nasz NEWSLETTER, prześlij go swoim przyjaciołom, współpracownikom i klientom w niezmienionej formie. Będą Ci za to wdzięczni.

Aby ZAPRENUMEROWAĆ Pressence Newsletter odwiedź naszą witrynę WWW i wypełnij zgłoszenie subskrypcyjne.

Aby ODWOŁAĆ PRENUMERATĘ (i mnie zasmucić) wyślij proszę na adres: newsletter@pressence.com.pl z informacją KONIEC PRENUMERATY w linii tematu.



Bogusław Feliszek
Facebook
Google+
Pressence Public Relations
pl. Teatralny 10-11/33
45-056 Opole
WWW www.pressence.com.pl
e-mail: biuro@pressence.com.pl
tel. +48 77 441 40 14