(C) Pressence Public Relations
112 punktów do planu zarządzania kryzysem [pdf, 1,5 MB]


 

Zaprenumeruj "Pressence Newsletter" - miesięcznik o public relations
 
 
Media Gapa - blog o relacjach z mediami, komunikacji kryzysowej i pisaniu informacji prasowych
 
EsPResso Quiz - Krótki, ale wcale nie taki łatwy quiz PR
Szkolenia - styl zadawania pytań













STYL ZADAWANIA PYTAŃ



Na szkoleniach medialnych zadajemy pytania odnoszące się do konkretnych sytuacji zawodowych i problemów w komunikacji. Stosowana przez nas technika sytuacyjna preferuje pytania typu, "Co byś zrobił gdyby...?" Odpowiedzi pokazują sposób myślenia, a nie – jak w przypadku pytań zamkniętych – tylko jego efekt.

Oto przykładowe pytania jakie możesz usłyszeć na naszych szkoleniach medialnych:

1. Co robisz, żeby dziennikarz uwierzył w to, co mówisz?

2. Wiedząc, że liczy się nie to, co powiedziałeś, ale to, co dziennikarz usłyszał i zapamiętał, jak sprawdzasz, że Twoje słowa zostały dobrze zrozumiane?

3. Opowiedz kiedy ostatnio musiałeś rozmawiać z agresywnym dziennikarzem. Jak sobie poradziłeś w tej sytuacji? Co powiedziałeś?

4. Jak się czujesz kiedy dziennikarz nie pozwala Ci dokończyć odpowiedzi? Jak często wchodzisz rozmówcy w słowo? Kiedy i dlaczego to robisz?

5. Opisz sytuację kiedy wykorzystałeś swoje umiejętności perswazyjne do przekonania kogoś do spojrzenia na problem z Twego punktu widzenia.

6. Co robisz, żeby pokazać rozmówcy w studio, że słuchasz go z uwagą?

7. Opowiedz kiedy wykorzystałeś swoje umiejętności komunikacyjne – werbalne lub niewerbalne – do przekazania dziennikarzowi ważnej opinii.

8. Opisz swój język ciała kiedy jesteś zrelaksowany.

9. Opowiedz o sytuacji kiedy udało Ci się skutecznie porozumieć z osobą, która Ciebie nie lubi lub której nie lubisz.

10. Czy zdarzyło się, że musiałeś przekonać grupę ludzi, na przykład na zebraniu, podczas prezentacji lub konferencji prasowej? Opowiedz o tym. Co konkretnie powiedziałeś lub zrobiłeś? Czy odniosłeś sukces?

11. Opowiedz w jaki sposób rozpoznajesz styl komunikacji rozmówcy.

12. Podaj przykład kiedy z pożytkiem wykorzystałeś umiejętność aktywnego słuchania.

13. Opowiedz kiedy ostatnio musiałeś przedstawić dziennikarzowi skomplikowaną informację lub złożony problem. Co zrobiłeś? Jak zareagował?

14. Jak pokazujesz, że szanujesz osobę, która ma odmienny punkt widzenia na problem?

15. Opowiedz jakimi metodami rozwijasz umiejętność zapamiętywania najważniejszych faktów.

16. Jakie masz doświadczenie w pisaniu wystąpień, robieniu prezentacji, przedstawianiu raportów i wygłaszaniu przemówień?

17. Opowiedz jak modyfikujesz swój styl komunikacji podczas rozmowy telefonicznej.

18. Jak byś zareagował gdyby uczestnik debaty telewizyjnej lub radiowej zwrócił się do Ciebie w niegrzeczny sposób?

19. Czy pisałeś kiedyś protokół z zebrania? Opowiedz jak udało Ci się jasno streścić wypowiedzi uczestników i jak przyjęli Twoją wersję wydarzeń?

20. Kiedy pisemna komunikacja z mediami jest lepsza od słownej? Dlaczego?

21. Co byś zrobił gdyby dziennikarz podważył prawdziwość Twoich słów?

22. Opowiedz co robisz, żeby okazać dziennikarzowi autentyczne zainteresowanie tematem proponowanego przez niego wywiadu.

23. Jak rozpoznajesz, że to, co mówisz interesuje słuchacza?

24. Co robisz, żeby unikać niepowodzeń w komunikacji z dziennikarzami? Opowiedz o sytuacji kiedy doszło do nieporozumienia i co zrobiłeś, żeby to naprawić.

25. Co byś zrobił gdyby teraz zadzwonił dziennikarz i poprosił Cię o udział w audycji radiowej na żywo?

Jeśli jesteś zainteresowany szkoleniem medialnym, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.


Jak Cię widzą, tak Cię piszą - Krótki audyt wizerunku |  Strona główna |  Newsletter |  Misja |  O Tobie |  O nas |  Nasza metoda |  Usługi |  Portfolio |  Warsztat |  Szkolenia |  Mam pytanie |  Czytelnia |  Lektury |  Chcesz PR? |  Twoje Info |  Jazda PRóbna |  Krótki kurs PR |  Test skuteczności rzecznika prasowego |  Test inteligencji kryzysowej |  Test skuteczności przekonywania |  Test jakości obsługi klienta |  Test jakości pracy agencji public relations |  Multicultural Quiz |  In English |  Kodeks etyki PR |  Linki |  Kontakt |  Mapa strony |  Polityka ochrony prywatności |  Zastrzeżenia prawne
Szkolenia PR |  112 PR |  Komunikacja kryzysowa |  Komunikacja kryzysowa w Internecie |  Trener medialny |  Szkolenia medialne |  Rzecznik prasowy |  Pressentacje

Twitter Facebook Google+ LinkedIn Pinterest GoldenLine YouTube
2000-2020 © Pressence Public Relations - Wszelkie prawa zastrzeżone