Każdy bohater ma swoje przeciwieństwo. Każde dobre rozwiązanie pojawiło się dzięki jakiemuś problemowi. Każdy sukces ma swoją porażkę.
Pokaż to, co robisz jako zwycięstwo nad swoją słabością lub silniejszą konkurencją – i media na pewno się tym zainteresują.
Media mogą zainteresować się każdym wydarzeniem jeśli informacja prasowa jest ciekawa i aktualna.
Nie wiesz o czym napisać informację prasową?
Oto lista 100 pomysłów (kolejność alfabetyczna):
- Artykuł w prasie o Tobie lub Twojej firmie
- Bezpłatna prezentacja (na przykład nowe wykorzystanie produktu)
- Bezpłatna oferta (na przykład warsztat komunikacji kryzysowej)
- Duża inwestycja w ochronę środowiska
- Dzień otwarty
- E-book z pożytecznymi poradami dla klientów
- Fuzja zmieniająca sytuację w branży
- Gościnna prezentacja branżowego eksperta
- Impreza specjalna (na przykład majówka dla pracowników)
- Imprezy wakacyjne (na przykład program zajęć dla dzieci pracowników)
- Informacja jak radykalna zmiana pogody (na przykład upał lub mróz) wpływa na działalność firmy
- Kamień milowy w obsłudze klienta (na przykład milionowy klient)
- Komentarz o nowym zjawisku lub trendzie (na przykład media społecznościowe w komunikacji kryzysowej)
- Konkurs dla klientów
- Kupno konkurencyjnej firmy
- List do redakcji (na przykład korekta szkodliwych mitów o branży)
- Nietypowe zamówienie (na przykład eksport ryżu do Chin)
- Niezwykły sukces pracownika (na przykład wygrana w teleturnieju)
- Nowa strategia motywowania pracowników
- Nowa strategia zatrudniania
- Nowa usługa on-line
- Nowa witryna WWW
- Nowy produkt lub usługa
- Odpowiedź na oskarżenie firmy lub branży
- Oferta sprzedaży akcji
- Oficjalne oświadczenie (na przykład komunikat w sytuacji kryzysowej)
- Ogłoszenie nietypowej oferty (na przykład "150 bezpłatnych porad PR")
- Ogłoszenie dodatkowego dnia wolnego od pracy
- Opinia w ważnej sprawie społecznej (na przykład jak zmniejszyć bezrobocie)
- Ostrzeżenie dotyczące groźnego problemu w branży
- Wydanie książki przez szefa/właściciela firmy
- Organizacja publicznej debaty
- Organizacja seminarium naukowego (na przykład "Czy media w Polsce są jeszcze czwartą władzą")
- Otrzymanie certyfikatu (na przykład ochrona środowiska, jakość produktu lub warunki pracy)
- Otrzymanie dotacji (na przykład grant z Unii Europejskiej)
- Otrzymanie ważnej nagrody lub wygranie prestiżowego konkursu
- Polemika z artykułem lub komentarzem
- Poparcie inicjatywy ustawodawczej
- Powołanie siostrzanej spółki
- Pozyskanie ważnego partnera biznesowego
- Nowy numer firmowego biuletynu (na przykład newsletter on-line)
- Prognoza gospodarcza dla branży lub całej gospodarki
- Promocja sprzedaży
- Protest (na przykład niekorzystna dla branży zmiana prawa)
- Przejście na emeryturę zasłużonego pracownika
- Przygotowanie sondażu
- Przyznanie komuś nagrody lub wyróżnienia
- Publikacja artykułu (na przykład artykuł w prasie specjalistycznej)
- Publikacja opinii biegłych rewidentów
- Publikacja raportu branżowego
- Publikacja raportu rocznego
- Publikacja wyników sondażu
- Rocznica ważnego wydarzenia (na przykład debiut giełdowy)
- Rocznica rozpoczęcia działalności
- Rozpoczęcie akcji zbiórki pieniędzy
- Rozstrzygnięcie sporu przez sąd
- Skierowanie sprawy do sądu
- Sponsorowanie konkursu
- Sponsorowanie szkolenia na rzecz lokalnej społeczności
- Sprawozdanie z akcji zbiórki pieniędzy
- Sprostowanie błędnej informacji w mediach
- Stanowisko w kontrowersyjnej i istotnej dla firmy sprawie
- Strajk pracowników
- Strategiczny alians biznesowy
- Sukces klienta, który korzysta z Twojego produktu lub usługi
- Śmierć pracownika w wypadku w godzinach pracy
- Udział w programie branżowym
- Udział w publicznej debacie
- Udział w seminarium lub szkoleniu
- Udział w stowarzyszeniu branżowym
- Udział w targach handlowych
- Udział w ważnym wydarzeniu
- Umowa o sponsoringu (na przykład klub, zawodnik lub wyczyn sportowy)
- Unowocześnienie technologii produkcji
- Ustanowienie stypendium (na przykład dla wyróżniającego się studenta)
- Wejście na nowy rynek
- Wizyta w firmie ważnej lub popularnej osoby (na przykład polityk, aktor lub sportowiec)
- Wprowadzenie udogodnień dla niepełnosprawnych
- Wrogie przejęcie lub jego próba
- Wybór celu publicznej zbiórki pieniędzy
- Wycofanie produktu z rynku lub zaprzestanie produkcji
- Wydarzenie związane z okresem wakacyjnym lub świętem (na przykład Boże Narodzenie, Wielkanoc lub Dzień Matki)
- Wyjątkowe osiągnięcie biznesowe (na przykład wygranie dużego przetargu)
- Wyniki sprzedaży (kwartalne, półroczne, roczne)
- Wypadek pracownika
- Występ w programie radiowym lub telewizyjnym (na przykład wywiad lub talk show)
- Wzmianka o firmie w nowej książce
- Zakup nieruchomości (na przykład budynek na siedzibę)
- Zakup ziemi (na przykład na rozbudowę firmy)
- Zatrudnienie nowych pracowników
- Zdobycie finansowania na ważny projekt społeczny
- Zgłoszenie wniosku patentowego lub uzyskanie patentu
- Zjazd (na przykład zgromadzenie wspólników lub walne zgromadzenie)
- Zmiana adresu firmy lub jej ważnego oddziału
- Zmiana godzin pracy firmy
- Zmiana nazwy firmy, produktu lub usługi
- Zmiana numeru telefonu
- Zmiana profilu działalności lub jego modyfikacja
- Zmiana składu zarządu
- Zmiana właściciela firmy
Nie ma ZA KRÓTKIEJ informacji prasowej. Powiedz co chcesz powiedzieć i postaw kropkę. Tak jak my.
PS. Zobacz też "Jak pisać informacje prasowe".
|