(C) Pressence Public Relations |
Tu jesteś » Strona główna » Warsztat » Jak przeprowadzić audyt komunikacji Jednym z ważniejszych zadań PR jest sprawdzenie czy Twoje słowa dotarły do właściwych osób. Wiesz co powiedziałeś, ale jak to zrozumieli i co zapamiętali pracownicy, konsumenci, partnerzy biznesowi, inwestorzy, liderzy opinii, politycy i dziennikarze? Jakie jest ogólne wrażenie? Jaką reputację budują Twoje słowa? Odpowiedzi na te pytania udzieli audyt komunikacji. Audyt komunikacji polega na systematycznym i kompletnym badaniu wewnętrznych i/lub zewnętrznych działań komunikacyjnych. Audyt pomaga zdefiniować zatory i interferencje komunikacyjne oraz szkodliwy szum informacyjny. Przedmiotem audytu jest dokumentacja potrzeb, praktyk i możliwości komunikacyjnych oraz przedstawienie niezbędnych danych pozwalających zarządowi podjąć skuteczne decyzje wobec przyszłych celów komunikacji organizacji. Metody badań są dobierane stosownie do potrzeb. Może to być, na przykład, ankieta, sondaż, indywidualny wywiad pogłębiony, grupa fokusowa, eksperyment lub analiza rocznika statystycznego. Audyt wewnętrzny Na audyt wewnętrzny składają się wywiady z pracownikami różnych szczebli tak dobranymi ilościowo, aby ich odpowiedzi odzwierciedlały trendy występujące w organizacji. W firmach zatrudniających do 50 osób rozmawiamy ze wszystkimi pracownikami. W większych organizacjach audyt dotyczy 25% zatrudnionych. Aby nie stracić kontroli na wynikami, maksymalna liczba wywiadów dotyczy 150 osób. Wybieramy reprezentatywne grupy na każdym szczeblu organizacji. Rozmawiamy ze wszystkimi kierownikami. Celem tej fazy audytu jest ustalenie usterek w komunikacji. Oto przykładowe pytania:
Audyt zewnętrzny Przed rozpoczęciem wywiadów z zewnętrznym audytorium określamy ważnych liderów opinii - ludzi, których myślenie i spostrzeżenia liczą się i, którzy mają wpływ na otoczenie. Są nimi zazwyczaj przedsiębiorcy, izby handlowe, liderzy polityczni, przewodniczący stowarzyszeń, działacze lokalni, urzędnicy samorządowi i rządowi (wybieralni i nominowani), media, dostawcy, związki zawodowe, organizacje zawodowe, oświata. Słowem, każdy kto poprzez swoje opinie wpływa na zachowanie otoczenia. Celem wywiadów jest ustalenie reputacji i postrzegania organizacji w otoczeniu na podstawie kontinuum Działanie → Wizerunek:
Oto przykładowe pytania:
Raport z badania W raporcie końcowym znajdą się informacje pogrupowane w dziesięć działów:
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Jak Cię widzą, tak Cię piszą - Krótki audyt wizerunku |
Strona główna |
Newsletter |
Misja |
O Tobie |
O nas |
Nasza metoda |
Usługi |
Portfolio |
Warsztat |
Szkolenia |
Mam pytanie |
Czytelnia |
Lektury |
Chcesz PR? |
Twoje Info |
Jazda PRóbna |
Krótki kurs PR |
Test skuteczności rzecznika prasowego |
Test inteligencji kryzysowej |
Test skuteczności przekonywania |
Test jakości obsługi klienta |
Test jakości pracy agencji public relations |
Multicultural Quiz |
In English |
Kodeks etyki PR |
Linki |
Kontakt | 
Mapa strony | 
Polityka ochrony prywatności |
Zastrzeżenia prawne
Szkolenia PR |
112 PR |
Komunikacja kryzysowa |
Komunikacja kryzysowa w Internecie |
Trener medialny |
Szkolenia medialne |
Rzecznik prasowy |
Pressentacje
2000-2020 © Pressence Public Relations - Wszelkie prawa zastrzeżone |