(C) Pressence Public Relations |
Tu jesteś » Strona główna » Nasza metoda » Metoda Jasnego Myślenia Jasna myśl nie musi być krótka, Metoda Jasnego Myślenia Przez tysiące lat ludzie tyle energii poświęcili ocenie myślenia skąpiąc jednocześnie czasu na analizę kryteriów stosowanych do oceny, które idee warto przyjąć, a które odrzucić, które pochwalić, a które skrytykować. Jako praktyk PR odwołujący się do METODY JASNEGO MYŚLENIA nie tylko systematycznie analizujesz swój styl myślenia, rozumiesz i łączysz wszystkie elementy tego dynamicznego procesu, ale również stosujesz odpowiednie intelektualne standardy. Logika ciemnego myślenia Kiedy zauważymy jak bardzo nasz umysł z natury skłonny jest do samookłamywania się i służenia wąsko rozumianym interesom, szybko dochodzimy do wniosku, że stosowane standardy "krytycznego" myślenia są nie tylko niedoskonałe, ale również często absurdalne. Oto te kryteria: 1. "To jest prawda, ponieważ w to wierzę." (egocentryzm: w tym przypadku stale zakładam, że prawdziwe jest to, w co wierzę – mimo że nigdy nie szukałem odpowiedzi na pytanie dlaczego daję temu wiarę.) 2. "To jest prawda, ponieważ w to wierzymy." (socjocentryzm: w tym przypadku zakładam, że prawdziwe są poglądy dominujące w grupie, z którą się utożsamiam – mimo że nigdy nie szukałem odpowiedzi na pytanie dlaczego daję im wiarę.) 3. "To jest prawda, ponieważ chcę w to wierzyć." (myślenie życzeniowe: w tym przypadku wierzę w, na przykład zachowania stawiające mnie w pozytywnym świetle – mimo że nigdy poważnie i głęboko nie rozważałem zachowania, które być może spotka się z negatywną reakcją "mojej" grupy. Wierzę we wszystko, co daje mi "dobre samopoczucie", co nie wymaga zmiany zachowania i stylu myślenia w znaczący sposób, co nie wymaga przyznania się do błędu.) 4. "To jest prawda, ponieważ zawsze w to wierzyłem." (samopotwierdzenie: w tym przypadku czuję ogromne przywiązanie do swego ego i poglądów, które zawsze wyznawałem mimo że nigdy poważnie i głęboko nie zastanawiałem się nad krytyką tych poglądów.) 5. "To jest prawda, ponieważ w moim interesie jest w to wierzyć." (egoizm: w tym przypadku mam skłonność do przyjęcia poglądów, które – jeśli okażą się prawdziwe – dadzą mi większą władzę, wpływ, komfort finansowy oraz pomijania lub odrzucania dowodów lub argumentów sprzeciwiających się tym poglądom.) Standardy myślenia Jak widać, w naszym systemie myślenia jest wiele obszarów, które jako zbiorowość nie chcemy poddawać analizie i weryfikacji. Jest w nas zbyt wiele uprzedzeń, którym nie chcemy stawić czoła. Koncentrujemy się na ochronie i zaspokojeniu naszych podstawowych interesów. Boimy się odkryć, że nasze najbardziej "oczywiste" i "święte" nastawienia i przekonania wcale takie nie są. Zlekceważymy dowolną liczbę podstawowych zasad jeśli takie postępowanie umożliwi nam utrzymanie, wzmocnienie lub poszerzenie strefy wpływów i władzy. W szkole i w domu nikt nas nie uczy kanonu krytycznego myślenia. Nie można go też poznać w mediach masowych. W rzeczy samej, szkoła, dom i media uczą nas myślenia egoistycznego, egocentrycznego i socjocentrycznego. Mimo że często jesteśmy ofiarą "absurdalnych" standardów (ponieważ stosujemy je nieświadomie i krótkowzrocznie), bez większych problemów rozpoznajemy pożądane standardy myślenia kiedy są nam jasno i wyraźnie przedstawiane. Na poziomie abstrakcyjnym praktycznie każdy – jeżeli pytanie będzie właściwie postawione – potrafi myśleć jasno, precyzyjnie, na temat, głęboko, szeroko i logicznie. Problem polega na tym, że nikt nas o to nie pyta. W naszej metodzie JASNEGO MYŚLENIA skupiamy się na ośmiu podstawowych standardach. Każdy jest niezależny i z intelektualnego punktu widzenia bardzo intuicyjny. Oto podstawowe kwestie dotyczące naszej metody JASNEGO MYŚLENIA:
Każde z tych pytań prowadzi do bardziej szczegółowych pytań, które pomagają lepiej poznać i zrozumieć nasz styl myślenia. 1. Czy myślę jasno? Jasność to jakość podstawowa. Bez poczucia jasności trudno określić czy stwierdzenie jest dokładne lub rzeczowe. Na przykład, pytanie "Co można zrobić w sprawie systemu ochrony zdrowia w Polsce?" Aby odnieść się do tego pytania, potrzebne jest jaśniejsze określenie o co chodzi i o jakim "problemie" mówimy. Na przykład, "Co mogą zrobić lekarze, żeby skrócić czas oczekiwania na wizytę pacjenta u specjalisty i od czego to zależy?"
2. Czy myślę poprawnie? Zdanie może być jasne, ale nieprawdziwe. Na przykład, "Większość kotów waży ponad 50 kg."
3. Czy myślę wystarczająco precyzyjnie? Zdanie może być jasne i prawdziwe, ale niedokładne. Na przykład, "Marek na nadwagę" (nie wiemy ile ma tej nadwagi, kilogram czy 20 kg.)
4. Czy moje myślenie skupia się na istocie rzeczy? Stwierdzenie może być jasne, poprawne, dokładne, ale nie odnoszące się to tematu. Na przykład, pracownicy często uważają, że w ocenie ich przydatności na danym stanowisku należy brać pod uwagę czas spędzony w pracy. Ten "czas" w żaden sposób nie mierzy jakości ich pracy i jeśli nie widać związku pomiędzy liczbą godzin spędzonych w pracy i efektami, czas nie ma związku z taką oceną.
5. Czy moje myślenie uwzględnia złożoność sprawy lub problemu? Stwierdzenie może być jasne, poprawne, dokładne i konkretne, ale powierzchowne (to znaczy, pozbawione głębi). Na przykład, hasło "Po prostu powiedz NIE" służące zniechęceniu dzieci do zażywania narkotyków jest jasne, poprawne, dokładne i konkretne, ale brakuje mu głębi uwzględniającej złożoność skomplikowanego problemu narkomanii wśród najmłodszych.
6. Czy moje myślenie jest zawężone lub jednostronne? Linia rozumowania może być jasna, poprawna, dokładna, konkretna i głęboka, ale pozbawiona szerokości (na przykład, argumentacja wywodząca się tylko z jednej linii ideologicznej, pomijająca odmienne punkty widzenia).
7. Czy myślę logicznie? Kiedy myślimy, prezentujemy myśli w określonym porządku. Spójna i koherentna kombinacja tych myśli daje wrażenie "logicznej" argumentacji. Kiedy jest inaczej, wydaje nam się, że wywodowi brakuje organizacji i po prostu "nie ma sensu".
8. Czy skupiam się na tym, co najważniejsze?
Czy uważasz, że nasza METODA JASNEGO MYŚLENIA pomoże Ci w zdefiniowaniu swoich celów? Czy uważasz, że nasza metoda JASNEGO MYŚLENIA pomoże Ci w osiągnięciu tych celów? Czy chcesz porozmawiać z nami o swoich celach i dowiedzieć się jak je osiągnąć dzięki naszej metodzie jasnego MYŚLENIA? Zadzwoń teraz i umów się na bezpłatną półgodzinną konsultację. Razem poszukamy odpowiedzi. Nasz numer: 77 441 40 14. Zapraszamy też do wypełnienia formularza kontaktowego. Kliknij tutaj. Formularz będzie automatycznie przesłany do Pressence Public Relations. |
|||||||||||||||||||||||||||||
Jak Cię widzą, tak Cię piszą - Krótki audyt wizerunku |
Strona główna |
Newsletter |
Misja |
O Tobie |
O nas |
Nasza metoda |
Usługi |
Portfolio |
Warsztat |
Szkolenia |
Mam pytanie |
Czytelnia |
Lektury |
Chcesz PR? |
Twoje Info |
Jazda PRóbna |
Krótki kurs PR |
Test skuteczności rzecznika prasowego |
Test inteligencji kryzysowej |
Test skuteczności przekonywania |
Test jakości obsługi klienta |
Test jakości pracy agencji public relations |
Multicultural Quiz |
In English |
Kodeks etyki PR |
Linki |
Kontakt | 
Mapa strony | 
Polityka ochrony prywatności |
Zastrzeżenia prawne
Szkolenia PR |
112 PR |
Komunikacja kryzysowa |
Komunikacja kryzysowa w Internecie |
Trener medialny |
Szkolenia medialne |
Rzecznik prasowy |
Pressentacje
2000-2020 © Pressence Public Relations - Wszelkie prawa zastrzeżone |